AstraZeneca luottaa Caverionin kiinteistöjen hallinnassa – päivittäin 800 tuntia palveluita

Caverion Oyj Artikkeli 6.10.2016 klo 13.00

Biofarmasia-alan jättiläisellä AstraZenecalla on Ruotsissa kumppanuusopimus Caverionin kanssa. Caverion on vastuussa Palvelujen johtamisesta, mukaan lukien toimintojen ohjauksesta Södertäljessä ja Göteborgissa, missä se vastaa AstraZenecan 220 kiinteistön kokonaisvaltaisesta hallinnasta. Kiinteistöjen pinta-ala on 995 000 neliömetriä, ja niiden tarkkuus-, puhtaus- ja dokumentointivaatimukset ovat erittäin korkeat.

AstraZeneca teki strategisen päätöksen vuonna 2009 ja ulkoisti suurimman osan kiinteistöidensä hoidosta. ”Me osaamme kehittää lääkkeitä ja haluamme keskittyä siihen. Tehtaita tukevat ja hoitavat palvelut ovat osaavien kumppaneidemme vastuulla. He tietävät, kuinka kehittää ja tuottaa näitä palveluja”, kertoo Catharina Dahl, AstraZenecan Göteborgin kiinteistöjohtaja.

800 tuntia joka päivä

Caverion toimittaa AstraZenecalle joka päivä 800 tuntia palveluita. Teknisiin aloihin kuuluvat muun muassa Jäähdytys ja Lämmitys, Sähköistys, Turvallisuus ja toiminnan seuranta. Göteborgin tutkimuskeskuksessa ja Södertäljen tehtaassa Caverion tarjoaa teknisiä huoltopalveluita kellon ympäri. Södertäljessä Caverion tekee myös puhdastila-asennuksia.

”Tämä on mielenkiintoinen tehtävä, ja sisältää erittäin kiinnostavaa teknologiaa. Teemme kaikkea rikkinäisen lampun vaihtamisesta paloluokiteltujen laitteistojen valvontaan. Tärkeä osa työtämme on ennaltaehkäisevät toimenpiteet: etsimme poikkeamia ja poistamme niitä ja standardisoimme työtä. Kaikki tämä siksi, että palvelumme olisivat mahdollisimman tehokkaita”, kertoo Caverionin Södertäljen aluepäällikkö Kjell Garbenius.

”Kumppanuutemme Caverionin kanssa mahdollistaa sen, että meidän AstraZenecalla ei tarvitse kehittää omaa osaamista operatiivisiin kiinteistöpalveluihin liittyen. Caverionilla on hyvä yrityskulttuuri, ja sen johto on todella innostunut tämäntyyppisistä asioista. Caverionilla on myös strategia ja kyky kehittää työntekijöitä, teknisiä järjestelmiä ja infrastruktuuria ja ehdottaa innovaatioita ja parannuksia”, kertoo Catharina Dahl.

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2015 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi @CaverionSuomi

Tutustu tarinaamme: www.caverion.fi/Csaga #Csaga

Biofarmasia-alan jättiläisellä AstraZenecalla on Ruotsissa kumppanuusopimus Caverionin kanssa. 800 tuntia palveluita joka päivä.
AstraZeneca | Managed Services