Caverion automatisoi Kojamon Lumo-kotien avainhallinnan – 2 200 asunnon avaimet digiloikkasivat Oulussa

Caverion Lehdistötiedote 23.9.2024 klo 10.00

Asuntosijoitusyhtiö Kojamon Lumo-vuokra-asuntojen avaimet voi Oulussa nykyään noutaa avainautomaatista ja palauttaa automaattiin. Noin 2 200 asunnon avaimen digitaalinen hallinta on tehnyt avaintenhausta ja palautuksesta sujuvampaa.

”Otimme Caverionin avainautomaattipalvelun käyttöön noin vuosi sitten, ja palvelu kattaa kaikki asunnot Oulun kiinteistöissämme. Saamamme palaute on ollut valtaosin positiivista. Uudet asukkaat ovat voineet hakea avaimensa avainautomaatista vaikka kauppareissun yhteydessä, ilman jonottelua. Avainautomaatit palvelevat myös poismuuttavien asukkaidemme avaintenpalautuksessa. Caverionin Kojamolle tuottama palvelukokonaisuus on tuonut tehokkuutta kaikille osapuolille ja parantanut asukkaidemme asiakaskokemusta, eikä perinteiseen avainhallintaan palvelutiskillä taida olla enää paluuta”, sanoo Pasi Kujansuu, yksikönjohtaja, kiinteistöpalvelut, Kojamo.

Caverionin EasyKey on kehitetty avainhallinnan digitalisointiin. Kaikki avaimet ovat samassa järjestelmässä, ja EasyKeyn avulla kiinteistön omistaja pysyy aina ajan tasalla avainten luovutus-, palautus- ja sijaintiedoista. Avainten automaattiluovutus on turvallinen ja vaivaton vaihtoehto, joka on toteutettu modernilla pilvipalvelutekniikalla.

Caverionilla on Oulussa jo 16 Avainpiste-avainautomaattia. Verkosto on laajentumassa valtakunnalliseksi, ja palvelupisteiden määrä kasvaa kuukausittain.

”On hienoa, että Kojamo on lähtenyt kanssamme ennakkoluulottomasti kehittämään avainhallinnan digitalisaatiota ja palvelumalleja, joilla yhdessä parannamme vuokraajien palvelukokemusta. EasyKey on innovatiivinen, kustannustehokas ja turvallinen tapa digitalisoida isotkin avainmäärät nykyaikaan”, sanoo Jussi Aaltojärvi, Caverionin turvallisuuspalveluista vastaava johtaja.

Lue lisää EasyKeysta

Pasi Kujansuu, Yksikönjohtaja, Kiinteistöpalvelut, Kojamo Oyj, pasi.kujansuu@kojamo.fi

Jussi Aaltojärvi, johtaja, Caverionin turvallisuuspalvelut, jussi.aaltojarvi@caverion.com

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 9 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli noin 2,5 miljardia euroa.

Assemblin Caverion Group muodostettiin huhtikuussa 2024 Assemblinin ja Caverionin yhdistyttyä Pohjois-Euroopan johtavaksi konserniksi teknisissä palveluissa ja asennuksissa. Noin 21 500 ammattilaistamme 9 maassa jakavat innon älykkäisiin ja kestäviin ratkaisuihin. Liikevaihtomme on yhteensä noin 3,7 miljardia euroa.

www.assemblincaverion.com

#Caverion #BuildingPerformance #energiaviisaus