Caverion auttaa Espoon kaupunkia parantamaan kiinteistöjen energiatehokkuutta ja etähallintaa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 10.11.2020 klo 9.00

Espoon kaupunki tehostaa hiilineutraaliustavoitteensa mukaisesti kiinteistöjen energiatehokkuutta ja on valinnut Caverionin palveluntuottajaksi kiinteistöjensä energianhallintaan ja rakennusautomaation etäkäytön kehittämiseen.

Espoon ja Caverionin välisen palvelusopimuksen piiriin liitetään vaiheittain Espoon kaupungin omistamat noin 400 kiinteistöä sekä tulevaisuudessa myös valmistuvia ja peruskorjattavia kiinteistöjä. Palvelut tukevat Espoon asettamia ympäristövastuullisuuden tavoitteita ja niiden avulla luodaan paremmat edellytykset jatkuvaan energiatehokkuuden parantamiseen ja rakennusautomaatiojärjestelmien hyödyntämiseen kiinteistöjen ylläpidossa.

Caverion vastaa kiinteistöjen energiankulutuksen jatkuvasta seurannasta ja raportoinnista sekä energiakatselmuksista ja -todistuksista. Päätoiminen energiamanageri seuraa kiinteistöjen kiinteistötekniikan toimintaa ja esittää energiatehokkuuteen liittyviä toimenpiteitä, opastaa ja tekee laskelmia säästöpotentiaalista.

”Olemme tyytyväisiä, että saamme yhdeltä kumppanilta molemmat palvelut samalla kertaa. Näiden palveluiden avulla pääsemme lähemmäksi Kuntien energiatehokkuussopimuksen tavoitteitamme”, Espoon kaupungin Tilapalvelujen toimitilapäällikkö Mauri Laurila sanoo.

”Jaamme Espoon kaupungin kanssa yhteisen tahtotilan kestävällä tavalla toimivista älykkäistä kiinteistöistä, jotka tuottavat elinkaarensa aikana mahdollisimman pienen hiilijalanjäljen. Julkaisimme viime viikolla omat vastuullisuustavoitteemme ja haluamme luoda entistä enemmän positiivista hiilikädenjälkeä yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Tarjoamme Espoolle asiantuntemuksemme turvallisten ja terveellisten tilojen luomiseen kaupunkilaisille, elinkaarikustannusten optimointiin ja kiinteistöjen arvon säilymiseen”, Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen sanoo.

Caverion vastaa myös rakennusautomaatiojärjestelmien etähallinnasta sekä niiden etäkäytön mahdollistavan infrastruktuurin kehittämisestä. Kiinteistöjen olosuhteiden ja energiankulutuksen jatkuvalla seurannalla pystytään mahdollisiin olosuhdehaittoihin puuttumaan jo ennen niiden ilmenemistä. Seurantatiedon perusteella pystytään myös kehittämään taloteknisten järjestelmien toimintaa.

Lue lisää palveluistamme Espoon kaupungille:
Elinkaarihanke | Kaivomestari koulu, urheilu- ja uimahalli

Lisätiedot:

Laura Karotie, liiketoimintajohtaja, Caverion Suomi Oy, laura.karotie(at)caverion.com, puh. 050 326 9314
Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, kirsi.hemmila(at)caverion.com, puh. 050 390 0941
Mauri Laurila, toimitilapäällikkö, Tilapalvelut, Espoon kaupunki, mauri.laurila(at)espoo.fi, puh. 040 552 329

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance
www.caverion.fi @CaverionSuomi