Caverion ja AstraZeneca solmivat sopimuksen palveluiden johtamisesta kahdessa lääketeollisuuslaitoksessa Ruotsissa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 17.1.2018 klo 10.00

Caverion ja AstraZeneca, maailmanlaajuinen innovaatiovetoinen biofarmasiayritys, ovat solmineet sopimuksen palveluiden johtamisesta. Sopimus kattaa AstraZenecan tutkimuslaitoksen Mölndalissa ja tuotantolaitoksen Södertäljessä, ja siihen sisältyvät seuraavat järjestelmät ja tuotteet: automaatio, turvallisuus, lämmitys, vesi ja viemäri, jäähdytys ja sähköistys. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Sopimus perustuu Vested-hybridimalliin, ja tavoitteet asetetaan yhdessä asiakkaan kanssa.

”AstraZenecan ja Caverionin yhteistyö alkoi vuonna 2009. Uusi sopimus on laadittu hyödyntäen Vested-metodologiaa, jonka avulla voimme viedä kumppanuuden seuraavalle tasolle ja asettaa strategisia tavoitteita, kuten erinomainen asiakastyytyväisyys, henkilöstön sitoutuminen, esteettömyys, turvallisuus, ympäristönäkökohtien huomioiminen ja kustannusten hallinta”, kertoo AstraZenecan kiinteistöjen hallinnasta vastaava johtaja Björn Kullman.

”Tavoitteemme on tuottaa jatkossakin erinomainen asiakaskokemus. Etsimme aina parhaita tapoja tukea asiakkaidemme jokapäiväistä toimintaa. Caverionilla on vankka kokemus kaikenlaisista lääketeollisuuslaitoksista, joten tiedämme, kuinka nämä tilat pidetään hyvässä toimintakunnossa. Se on tässä kaikkein tärkeintä. Caverionin osaaminen takaa AstraZenecalle kiinteistöjen toimivuuden, energiatehokkuuden ja arvon säilymisen”, sanoo Caverionin Ruotsin divisioonajohtaja Klas Tocklin.

Uuden sopimuksen arvioidaan kattavan yhteensä 775 000 neliötä.

AstraZeneca kuuluu Caverionin teollisuuden asiakassegmenttiin. Lue lisää teollisuuden palveluistamme.

Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, puh. +46 73 050 92 85, erika.a.bjornesparr@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Sopimus palveluiden johtamisesta kahdessa lääketeollisuuslaitoksessa Ruotsissa
Managed Services | Palvelut | Palveluiden johtaminen