Caverion ja Borealis Polymers uusivat kumppanuussopimuksen

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 12.3.2019 klo 10.00

Caverion ja Borealis Polymers uusivat kumppanuussopimuksen

Borealis Polymers Oy on valinnut Caverionin jatkamaan Porvoon Kilpilahden tuotantolaitostensa kunnossapidon kumppanina. Sopimus on jatkoa aikaisemmille kahdeksalle sopimusvuodelle.  Sopimuksen arvoa ei julkaista.

Caverionin Teollisuuden ratkaisut on Suomen johtavia teollisuuden palveluiden tarjoajia, ja yhtiöllä on pitkä kokemus eri teollisuuden alojen kunnossapidon kumppanuuksista. Borealiksen Kilpilahden tuotantolaitoksella työskentelee päivittäin yli 60 Caverionin työntekijää putkisto-, teräsrakenne-, laite-, sähkö-, instrumentointi- ja automaatiokunnossapidossa sekä varastoiminnoissa.

”Kumppanuuden jatkaminen Caverionin kanssa on meille luonnollinen jatkumo. Olemme olleet tyytyväisiä Caverionin tekemän kunnossapitotyön laatuun sekä sitoutumiseen turvallisuusnäkökohtien kehittämiseksi. Yhteistyöllä voimme kehittää kunnossapitopalveluita edelleen eteenpäin vaativassa ympäristössä”, sanoo Borealis Polymers Oy:n kunnossapito ja seisokkiosastonpäällikkö Jouko Mäkelä.

”Kumppanuussopimus Borealiksen kanssa on Caverionille erittäin merkittävä. Sopimuksen jatkuminen takaa osaamisen ja henkilöstön kehittämisen pitkäjänteisesti, ja tulemme lisäämään resursseja erityisesti hitsaajien, asentajien sekä sähköautomaatioasentajien osalta. Olemme ylpeitä siitä, että työturvallisuus on kehittynyt sopimuksen aikana positiiviseen suuntaan ja että sitä parannetaan jatkuvasti avoimessa yhteistyössä Borealiksen henkilöstön kanssa. Haluamme olla luotettavin ja turvallisin kumppani”, sanoo teollisuuden kumppanuusasiakkuuksista Etelä-Suomessa vastaava Olli Kelorita Caverionilta.

Olli Kelorita, avainasiakaspäällikkö, Caverion, puh. +358 40 8232 854, olli.kelorita@caverion.com

Jouko Mäkelä, kunnossapito ja seisokkiosastonpäällikkö, Borealis Polymers Oy, puh. +358 50 3794 073

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2018 liikevaihtomme oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionilla on noin 15 000 työntekijää 10 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Borealis

Borealis on johtava innovatiivisten ratkaisujen toimittaja polyolefiineissa, peruskemikaaleissa ja lannoitteissa. Borealiksen pääkonttori sijaitsee Wienissä, Itävallassa, ja sillä on toimintaa yli 120 maassa. Vuoden 2018 liikevaihto oli 8,3 miljardia euroa.

Borealis Polymers Oy

Polyolefiineja ja peruskemikaaleja valmistava Borealis Polymers Oy toimii Porvoon Kilpilahdessa, joka on Pohjoismaiden suurin öljynjalostuksen ja kemianteollisuuden keskus. Borealiksella on Kilpilahdessa kuusi tuotantolaitosta: olefiinit, fenoli & aromaatit, polyeteeni, polypropeeni, Borstar-polyeteeni sekä kompaundointilaitos. Lisäksi toimipaikalla on kaksi tuotekehitykseen tarkoitettua koetehdasta ja innovaatiokeskus. Muita Porvoon toimintoja ovat asiakaspalvelukeskus, laboratoriopalvelut, kunnossapito, materiaalinkäsittely ja hallinnon tukitoiminnot. Borealis työllistää noin 900 henkeä.

Teollisuuden kunnossapito | Borealis Polymers | Porvoon Kilpilahti