Caverion ja norjalainen Avinor merkittävään sopimukseen teknisistä turvallisuusratkaisuista

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 18.2.2020 klo 10.00

Caverion ja Norjan lentokenttäoperaattori Avinor ovat tehneet puitesopimuksen kulunvalvonta- ja kameravalvontajärjestelmien asennuksesta ja huollosta kaikilla Avinorin kentillä Norjassa. Sopimus on jatkoa vuonna 2010 alkaneelle yhteistyölle, ja sen arvo on noin 50 miljoonaa euroa.

Espen Soll

“Matkustajien turvallisuus on Avinorille ykkösprioriteetti. Tarvitsemme luotettavan, vahvaa turvallisuusasiantuntemusta omaavan kumppanin. Caverionin lyhyet vasteajat, maanlaajuinen palveluverkosto sekä turvallisuusasiantuntijoiden määrä vaikuttivat valintaamme ratkaisevasti”, sanoo Kirsti Grottheim, Section Manager, Avinor.

Puitesopimus kattaa Avinorin 44 lentokenttää ympäri Norjaa sekä valvonta- ja teknisen keskuksen. Toteutettavat palvelut ja projektit koordinoidaan Caverionilla keskitetysti, ja niiden toteutuksesta vastaavat lähimmät asiantuntijat. Caverionilla on Norjassa 50 toimipistettä.

“Iloitsemme Avinorin luottamuksesta – 10 vuotta sitten alkanut yhteistyömme lentokenttäturvallisuudessa jatkuu. Osaavat turvallisuusasiantuntijamme Norjassa voivat ottaa sopimuksen jatkumisen kunnianosoituksena ammattitaidolleen”, sanoo Knut Gaaserud, Johtaja, Caverion Norja.

Avinor on Norjan valtion kokonaan omistama yhtiö, joka toimii Norjan liikenne- ja viestintäministeriön alaisuudessa. Avinor vastaa 44 lentokentästä ympäri Norjaa. Avinor on ottanut johtavaa roolia lentoliikenteen päästöjen vähentämisessä. Avinor tarjoaa turvallista ja tehokasta matkustamista noin 50 miljoonalle ihmiselle vuosittain.

Caverionille Avinor kuuluu julkisen sektorin asiakassegmenttiin. Lue lisää palveluistamme julkisen sektorin asiakkaille.

Kuva: © Espen Soll

Lisätietoa:

Helene J. Facchini, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Norja, puh. +47 404 99 922, helene.johansen@caverion.com

Caverionin palvelut ja ratkaisut luovat rakennetusta ympäristöstä älykästä ja kestävää. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, teollisuuden käyttöön ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä älykkäisiin teknologioihin ja asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Caverion – Building Performance www.caverion.fi @CaverionSuomi

Avinor | Turvallisuus | Kulunvalvonta ja kameravalvontajärjestelmät | Lentokentät