Caverion ja PVO-Vesivoima jatkavat yhteistyötä vesivoimalaitosten paikalliskäytössä ja kunnossapidossa

Lehdistötiedote 2.3.2018 klo 11.00

Caverion ja PVO-Vesivoima ovat uusineet yhteistyösopimuksensa. Sopimus kattaa Pohjois-Suomen vesivoimalaitosten paikalliskäytön ja kunnossapidon. Tavoitteena on ylläpitää ja kehittää laitosten korkeaa käytettävyyttä.

”Caverion on kehittänyt toimintaa ja aktiivisesti vastannut haasteisiin. Toiminnan laatu on vastannut tilaajan odotuksia. Tältä pohjalta on hyvä jatkaa”, toteaa PVO-Vesivoiman käyttöpäällikkö Teuvo Jouhten.

”Yhteistyö PVO-Vesivoiman kanssa on ollut avointa, tavoitteellista ja suoraviivaista. Kumppanuuden tavoitteena on kehittää myös omaisuusarvoa pitkäjänteisesti ja vastata tavoitteisiin kustannustehokkuudessa ja tuottavuudessa. Tästä on hieno jatkaa eteenpäin ja kehittää teollisuuden kunnossapitoa yhdessä PVO-Vesivoiman kanssa”, sanoo Sakari Toikkanen, Caverion Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtaja.

Yhteistyö alkoi syyskuussa 2013, kun PVO-Vesivoiman käyttö- ja kunnossapito-organisaation henkilöstö siirtyi Caverionin palvelukseen.

Päivi Pyötsiä, markkinointipäällikkö, Caverion Teollisuuden ratkaisut, puh. 040 546 8071, paivi.pyotsia@caverion.com

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2017 liikevaihtomme oli noin 2,3 miljardia euroa. Caverionilla on noin 16 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.

www.caverion.fi  Twitter: @CaverionSuomi

Pohjolan Voima -konserniin kuuluva PVO-Vesivoima Oy tuottaa sähköä osakkailleen kokonaan tai osaksi omistamillaan vesivoimalaitoksilla Iijoella, Kemijoella, Kokemäenjoella ja Tengeliönjoella. Laitosten sähkötehosta yhtiön osuus on yhteensä 449 megawattia. PVO-Vesivoiman sähköntuotanto on keskimäärin 1,7 terawattituntia vuodessa.

www.pohjolanvoima.fi Twitter: @PVOVesivoima

Teollisuuden ratkaisut | Kunnossapito | Paikalliskäyttö