Caverion ja Terrafame laajentavat yhteistyötään teollisuuden kunnossapidosta kiinteistöjen huoltoon

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 15.6.2020 klo 15.30

Caverion ja Terrafame laajentavat yhteistyötään Terrafamen teollisuusalueella Sotkamossa. Yhteistyö kattaa teollisuusalueen kiinteistöjen huollon ja tuotantolaitosten kunnossapidon palvelut sekä laitteiden ja järjestelmien toimittamista. Raamisopimuksen tavoitteena on kehittää ja monipuolistaa yhteistyön muotoja ja vapauttaa Terrafamen omia resursseja sen avaintoimintoihin.

”Olemme tehneet jo aiemmin yhteistyötä Caverionin kanssa prosessin sähköautomaatiokunnossapidossa. Nyt laajennamme yhteistyötä myös mekaanisen kunnossapidon alueelle ja kiinteistökunnossapidon puolelle. Terrafamen toimintamallissa kumppaniyritysten merkitys on suuri. Arvostamme laadukkaita kumppaneita, jotka pystyvät tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluita laaja-alaisesti”, toteaa Terrafamen kunnossapitojohtaja Matti Rautiainen.

Raamisopimuksen lisäksi Caverion ja Terrafame ovat tehneet palvelusopimuksen teollisuusalueen kiinteistöjen hoidosta sekä taloteknisten, automaatio- ja kylmäteknisten järjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta.  Sopimukseen sisältyvät myös päivystys- sekä etähallintapalvelut.

”Olemme iloisia voidessamme käynnistää yhteistyön Terrafamen kanssa myös kiinteistöjen ylläpidon palveluissa. Uskomme, että voimme kehittää teknistä huoltoa ja kunnossapitoa kustannustehokkaalla tavalla ja tuoda myös uusia näkemyksiä digitaalisten palveluidemme hyödyntämisestä”, Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen sanoo.

”Palveluiden keskittäminen tietyille toimijoille parantaa kustannustehokkuutta ja tarjoaa mahdollisuuksia yhteistyön syventämiseen. Uskon, että tulemme näkemään vastaavia kumppanuuksia myös jatkossa. Vahva kokemuksemme teollisuuden kunnossapidossa ja asennuksissa, erityisesti sähkösaatoissa, tukee erinomaisesti pohjoisen Suomen teollista toimintaa”, sanoo Caverion Teollisuuden divisioonajohtaja Elina Engman.

Terrafame Oy on vuonna 2015 perustettu suomalainen monimetalliyhtiö, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Sotkamossa. Yhtiön bioliuotusta hyödyntävä tuotantoprosessi on ainutlaatuinen ja sen hiilijalanjälki selvästi perinteisiä nikkelin tuotantoteknologioita matalampi. Terrafame rakentaa parhaillaan yhtä maailman suurimmista akkukemikaalien tuotantolinjoista, jonka myötä yhtiö siirtyy jalostusketjussa eteenpäin metallipuolituotteiden valmistajasta sähköautojen akuissa käytettävien akkukemikaalien tuottajaksi. Vuonna 2019 Terrafamen liikevaihto oli 310 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 1500 työntekijää, joista kumppaniyritysten osuus oli noin puolet. www.terrafame.fi.

Lisätiedot:

Matti Rautiainen, kunnossapitojohtaja, Terrafame Oy, puh. +358 20 7130 800 (vaihde)

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. +358 50 390 0941, kirsi.hemmila(at)caverion.com

Lotta Kinnunen, viestintäpäällikkö, Caverion Teollisuus, puh. +358 50 408 0583, lotta.kinnunen(at)caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance
www.caverion.fi @CaverionSuomi