Caverion ja Virta yhteistyöhön sähköautojen latauspisteiden asennus- ja ylläpitopalveluissa

Caverion Suomi Oy Lehdistötiedote 19.9.2018 klo 9.00

Caverion ja Liikennevirta Oy (Virta) ovat tehneet yhteistyösopimuksen sähköautojen latauspisteiden asennus- ja ylläpitopalveluista Suomessa.

Caverion vastaa jatkossa Virran toimittamien sähköautojen latauspisteiden asennuksista ja ylläpidosta. Toiminta käynnistyy aluksi viidellä paikkakunnalla ja laajenee myöhemmin valtakunnalliseksi palveluksi, josta vastaa Caverionin koulutettu henkilökunta. Virralla on tällä hetkellä Suomessa suurin julkinen sähköautojen latausverkosto ja yhteistyön myötä Caverionin asiakkailla on mahdollisuus hankkia Virran latauspalvelut suoraan Caverionin kautta.

Yhtiöt suunnittelevat samanlaisen yhteistyön aloittamista myös Ruotsissa ja Norjassa, joissa Caverionilla on kattava toimipaikkaverkosto.

"Seuraava sähköautojen latauksen kasvuvaihe tulee kohdistumaan yrityskiinteistöihin. Siellä pysäköintipaikat ovat keskeisiä sähköautojen latauspaikkoja, ja osa kiinteistöjen kokonaispalvelua. Caverion on kansainvälisesti kyvykäs toimija ja erinomainen kumppani Virralle, tuoden loistavan lisän asiantuntevaan Virta-Partner asennus- ja huoltoverkostoon ja sen saatavuuteen maanlaajuisesti. Yhteistyön kautta voimme tarjota edistyksellisimmät latauspalvelut kiinteistöille energiaälykkäästi", kertoo Virran Suomen myyntijohtaja Janne Koski.

”Olemme iloisia, että Virta valitsi Caverionin yhteistyökumppanikseen. Palvelumme tukee vähempipäästöistä liikennettä. Huolehdimme latauslaitteiden häiriöttömästä käytettävyydestä, mikä tekee puhtaamman liikkumisvaihtoehdon valinnan ihmisille helpoksi”, sanoo Caverion Suomen liiketoimintajohtaja Tapio Lajunen.

Liikennevirta Oy (Virta) on Suomen suurin sähköautojen julkisten latauspalveluiden tarjoaja. Yritys on perustettu vuonna 2013 Suomen johtavien energiayhtiöiden toimesta. Yrityksen alkuperäisenä tavoitteena oli koko valtakunnan kattavan sähköautojen latausverkoston rakentaminen. Tällä hetkellä Virran verkostoon kuuluu kasvava määrä latauspisteitä Euroopassa ja Virta on kasvanut yhdeksi Euroopan johtavista latauspalveluiden tarjoajista. www.virta.fi Twitter: @virtapiste

Tapio Lajunen, liiketoimintajohtaja, Caverion Suomi Oy, tapio.lajunen@caverion.com, puh. 050 086 0137
Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com
Janne Koski, Myyntijohtaja Finland. Liikennevirta Oy, janne.koski@virta.global, puh. 044 3644307

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2017 liikevaihtomme oli noin 2,3 miljardia euroa. Caverionilla on noin 16 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.

www.caverion.fi  Twitter: @CaverionSuomi

Avainsanat: