Caverion jatkaa kumppanuutta Fraport AG:n kanssa – uusi terminaali asettaa standardit kestävyydelle

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 11.7.2022 klo 11.00

Fraport AG, yksi maailmanlaajuisen lentokenttäalan johtavista toimijoista, ja Caverion jatkavat kumppanuuttaan Frankfurtin lentokentän uudessa terminaaliprojektissa. Caverion vastaa kaikista jäähdytys-, lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointitekniikoiden asennustöistä J-siiven rakennuksessa. Lisäksi Caverion toteuttaa ilmanvaihto- sekä vesi- ja viemärijärjestelmät 3-terminaalin päärakennukseen.

Caverion oli mukana jo ensimmäisessä rakennusvaiheessa, G-siivessä, joka valmistui ajallaan ja on luovutettu asiakkaalle. ”Näemme meidät yhtenä tiiminä kaikkien projektiin osallistuneiden kanssa, mukaan lukien suunnittelijat, urakoitsijat ja viranomaiset,” sanoo Ilma Celja, Fraport Ausbau Süd GmbH:n G-siiven projektipäällikkö. ”Hyvä viestintä projektissa Caverionin kanssa on johtanut luottavaiseen yhteistyöhön ja täsmälliseen loppuunsaattamiseen.”

Muiden toimenpiteiden ohella rakennuksissa käytettävällä tekniikalla pyritään varmistamaan 3-terminaalin ilmastoystävällinen toiminta. Tämän avulla Fraport AG pyrkii vähentämään hiilidioksidipäästöjä Frankfurtin lentokentällä 67 prosentilla vuoteen 2030 mennessä vuoteen 1990 verrattuna.

“Olen ylpeä tiimistämme, joka onnistuneesti varmisti aikakriittisen toteutuksen sekä iloinen, että asiakas luottaa meihin myös jatkossa. Toisessa rakennusvaiheessa voimme hyödyntää kokemustamme G-siiven valmistuneesta projektista ja muista toteuttamistamme infrastruktuuriprojekteista,” sanoo Caverion Saksan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

Kuvat: Fraport AG

Lisätiedot:

Manfred Simmet, Caverion Saksan divisioonajohtaja, +43 5060 2410, manfred.simmet@caverion.com

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

www.caverion.fi @CaverionSuomi