Caverion jatkaa kumppanuutta Münchenin teknillisen yliopiston kanssa – huippuluokan tutkimus asettaa korkeat vaatimukset talotekniikalle

Caverion Oyj Lehdistötiedote 7.12.2020 klo 10.00

Caverion ja Münchenin teknillinen yliopisto (Technische Universität München, TUM) jatkavat teknisen huollon ja kunnossapidon ulkoistussopimusta Weihenstephanin kampuksella Freisingissa, lähellä Münchenia. Yhteistyö kattaa rakennusautomaation, jäähdytyksen, sähköistyksen ja ilmanvaihdon.

TUM

“Kampus tunnetaan huippuluokan tutkimuksestaan. Vaatimuksemme talotekniikalle ovat luonnollisesti korkeat – tarvitsemme luotettavan kumppanin, joka varmistaa järjestelmien moitteettoman toiminnan”, sanoo Robert Tafertshofer TUMin toimitilayksiköstä.

Weihenstephanin kampuksella tutkimuskohteena ovat mm. juomateknologia ja maataloustieteet. Laboratorio- ja tutkimustiloilla on pinta-alaa noin 15 000 neliömetriä. Opiskelijoita kampuksella on noin 3 700.

Caverion hyödyntää kampuksella tilahallintajärjestelmää (computer-aided facility management) rahan ja ajan säästämiseksi. Asiakas voi käyttää samoja konfiguraatioita ja työnkulkua myös muihin rakennuksiinsa. “Palvelu tuottaa aitoa lisäarvoa asiakkaallemme, joka voi hyödyntää kunnossapidon kokoonpanoa ja turvallisuusosaamistamme skaalautuvasti”, sanoo André Geselle Caverionin Münchenin yksiköstä.

Kuva: TUM

Holger Winkelsträter, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Saksa, +49 89 374288 117, holger.winkelstraeter@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Caverion jatkaa kumppanuutta Münchenin teknillisen yliopiston kanssa
Huippuluokan tutkimus asettaa korkeat vaatimukset talotekniikalle