Caverion jatkaa Telian kumppanina datakeskusten ylläpidossa Suomessa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 30.6.2023 klo 10.00

Caverion jatkaa Telian kumppanina datakeskusten ylläpidossa Suomessa

Telia Finlandin ja Caverionin kumppanuus datakeskusten ylläpidossa jatkuu. Sopimuksen optiokaudella Caverion vastaa edelleen Telia Helsinki Data Centerin sekä muiden Telian isojen ja keskisuurten laitesalikiinteistöjen ylläpidosta.

Eri puolilla Suomea sijaitsevat Telian sadat laitesalit ovat viestiliikenteen kannalta kriittisiä tiloja, ja niiden häiriöttömän toiminnan turvaaminen edellyttää ylläpidolta ympärivuorokautista valmiutta. Caverion vastaa kokonaisvastuullisesti laitesalien kaikkien taloteknisten järjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä kiinteistöjen muista palveluista. Ylläpitosopimus sisältää myös etähallinta- ja valvomopalvelut.

Caverion Drive parantaa olosuhteiden hallintaa

Laitesaleihin on viime vuosina lisätty olosuhdevalvontaa yhdessä Telian kanssa kehitetyn Caverion Drive -ratkaisun avulla. Olosuhteiden hallinta paranee ja etähallinnalla pystytään suorittamaan toimenpiteitä, jotka muuten vaatisivat huoltoasentajan käyntiä kohteessa. Näin saavutetaan merkittäviä säästöjä kiinteistöjen ylläpidossa.

”Palvelumme tukevat Telian omaa ydinliiketoimintaa, ja olemme sitoutuneita Telian vastuullisuustavoitteisiin ja kiinteistöjen hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen. Voimme olla ylpeitä työstämme, jolla varmistamme suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia rakennetussa ympäristössä älykkäästi ja vastuullisesti ”, sanoo Caverion Suomen ja Baltian divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Kuva: Telia Finland

Lisätiedot:

Pasi Vartiainen, myyntijohtaja, Caverion Suomi Oy, pasi.vartiainen@caverion.com, puh. +358 50 343 3171

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 14 500 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion #energywise