Caverion mukaan toteuttamaan Osuuskauppa Keskimaan Himos-hanketta – vastuulla talotekniikka

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 8.4.2024 klo 10.00

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut Caverionin toteuttamaan talotekniikan Himokselle rakennettaviin lomahuoneistoihin sekä ravintolaan. Urakkaa koskeva sopimus allekirjoitettiin Osuuskauppa Keskimaa KOY Himos Chaletsin kanssa.

Kuva: Arkkitehtipalvelu
”Himokselle rakentuvat palvelumme ovat merkittävä vetovoimalisä Himoksen ja samalla myös koko Keski-Suomen matkailulle. Hankkeella on myös erittäin merkittävä työllistämisvaikutus vallitsevassa rakennusalan matalasuhdanteessa. Hankkeen työllistävän vaikutuksen arvioidaan olevan kokonaisuudessaan jopa 200 henkilötyövuotta", taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan talousjohtaja Niko Toivanen.

Osuuskauppa Keskimaan Himos-hanke käsittää yhteensä 121 lomahuoneiston kokonaisuuden kolmessa kiinteistössä Himoksen Länsirinteiden juurella. Kokonaisuuteen kuuluu myös 180-paikkainen ravintola. Hankkeen rakennustyöt alkavat toukokuussa 2024 ja lomahuoneistot valmistuvat syksyllä 2025.

Caverion vastaa kiinteistöjen LVIS-järjestelmien, turvajärjestelmien sekä kylmätekniikan ja jäähdytysjärjestelmien toteutuksesta.

”Olemme mielellämme mukana toteuttamassa tätä hanketta, joka tekee Himoksesta entistä monipuolisemman kohteen ja tuo kasvua alueen matkailulle. Hyvällä kokonaistoimituksella ja laadukkaiden teknisten järjestelmien valinnoilla varmistamme käyttäjille hyvät olosuhteet”, sanoo Ville Tamminen, toimitusjohtaja, Caverion Suomi.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Rakennusliike Lapti Oy.

Kuva: Arkkitehtipalvelu

Lisätiedot:
Niko Toivanen, talousjohtaja, Osuuskauppa Keskimaa, niko.toivanen@sok.fi, puh. 010 764 4002
Susanna Hietanen, Senior Communications Manager, Caverion Suomi, susanna.hietanen@caverion.com, puh. 050 3595 701

Caverion lyhyesti

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli noin 2,5 miljardia euroa.

Assemblin Caverion Group muodostettiin huhtikuussa 2024 Assemblinin ja Caverionin yhdistyttyä Pohjois-Euroopan johtavaksi konserniksi teknisissä palveluissa ja asennuksissa. Toimimme kymmenessä eri maassa lähes 22 000 ammattilaisen voimin, jotka jakavat yhteisen intohimon älykkäisiin ja kestäviin ratkaisuihin. Liikevaihtomme on yhteensä noin 3,8 miljardia euroa.

www.assemblincaverion.com

#AssemblinCaverionGroup #Strongertogether​