Caverion mukana toteuttamassa Noli Studiota Espooseen – kumppaneina NREP ja Peab

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 7.7.2022 klo 9.15

Caverion käynnistää yhteistyössä Peabin ja NREPin kanssa Espoon ensimmäisen Noli Studiosin rakentamisen kesällä 2022. Caverion toimittaa kaikki talotekniset järjestelmät ja sähköautojen latauspisteet sekä vastaa vuoden 2023 lopulla valmistuvan Noli Studios Otaniemen teknisestä manageerauksesta.

Noli Studios Otaniemen 15-kerroksinen rakennus käsittää yli neljäsataa studiota. Lisäksi tontille rakennetaan päivittäistavarakauppa. Rakennusten laajuus on kaikkiaan noin 17 000 neliömetriä. Kohteen rakennusurakasta vastaa rakennusyhtiö Peab.

Caverion vastaa Nolin sekä päivittäistavarakaupan taloteknisten järjestelmien suunnittelusta ja toteutuksesta, energiaratkaisusta ja sähköautojen latauspisteistä. Noli Studio Otaniemi tulee valmistuttuaan Caverionin ja NREPin teknisen manageeraussopimuksen piiriin.

“Yhä useampi kaipaa vaivattomuutta, arjen yläpuolelle nostattavaa elämistä sekä laadukkaita palveluita. Ensimmäisen kohteen avaamisesta saakka Noli Studiot ovat olleet erittäin kysyttyjä, ja olemme iloisia mahdollisuudesta laajentaa tarjontaa myös Espooseen. Otaniemen Nolin sijainti Espoossa palvelee erityisesti joustavuutta kaipaavia tutkimus- ja liike-elämän ammattilaisia sekä kansainvälisiä vieraita. Nolin laajentuminen on meille hieno mahdollisuus vastata kasvavaan kysyntään ja asiakaskunnan koviin vaatimuksiin”, kertoo Noli Studiosin Suomen maajohtaja Roni Huttunen.

”Olemme iloisia yhteistyöstä Peabin ja NREPin kanssa uuden Noli Studion toteutuksessa. Tavoitteemme on turvata oikeanlaisilla järjestelmävalinnoilla ja palveluiden johtamisella hyvät olosuhteet studioiden käyttäjille sekä varmistaa kiinteistölle alhainen hiilijalanjälki,” sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Kestäviä ratkaisuja

Otaniemen Nolin rakentaminen noudattaa NREPin sitoumusta olla hiilineutraali vuoteen 2028 mennessä. Rakennukselle tavoitellaan LEED Platinum -sertifikaattia.

Kiinteistön energiajärjestelmänä on maalämpöä hyödyntävä CO2-lämpöpumppuratkaisu. Caverionin energiakeskus kierrättää syntyvän hukkaenergian, joka voidaan hyödyntää kiinteistön tarpeisiin. Lisäksi kiinteistössä hyödynnetään laajasti lämmön talteenottoa sekä aurinkovoimaa sähkön tuotannossa.

”Olemme todella tyytyväisiä päästyämme NREP:n kumppaniksi rakentamaan yhtä Suomen suurimmista Noli Studios kohteista, ja kiitämmekin Tilaajaa saamastamme luottamuksesta. Hanke on hieno lisä täydentämään pääkaupunkiseudun toimitilarakentamisyksikön kohteita Otaniemen alueella. Vastuullisuus ja kestävän kehityksen mukaiset ratkaisut on otettu hankkeessa hyvin huomioon”, kertoo Peabin Toimitilarakentamisen yksikönjohtaja Jarkko Mattila.

Noli Studios on NREPin vuonna 2019 lanseeraama kodin mukavuutta, hotellitasoisia palveluita ja yhteisöllisyyttä yhdistävä konsepti. Studioita on kehitetty sekä olemassa oleviin kiinteistöihin Katajanokalle ja Sörnäisiin sekä uudiskohteena Vantaan Myyrmäkeen. Noli on seuraavaksi avaamassa Espoon Otaniemen ja Helsingin Kanavakadun lisäksi uudet kohteet myös Malmille ja Herttoniemeen.

Ville Tamminen, divisioonajohtaja, Caverion Suomi, ville.tamminen@caverion.com, puh. 050 390 0129

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, kirsi.hemmila@caverion.com, puh. 050 390 0941

Roni Huttunen, maajohtaja, Noli Studios, roni.huttunen@nrep.com, puh. 040 848 5604

Jarkko Mattila, yksikönjohtaja, Peab Oy, Toimitilarakentaminen, jarkko.mattila@peab.fi, puh. 040 729 9075

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance