Caverion osallistuu Red Bull Leipzig -jalkapallostadionin modernisointiin Saksassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 3.8.2020 klo 10

Red Bull Arena Besitzergesellschaft on valinnut Caverionin toteuttamaan talotekniikkaratkaisuja Leipzigin jalkapalloareenan modernisointiin ja laajennukseen. Caverionin vastuulla on jäähdytys-, ilmanvaihto- ja ilmastointi sekä lämmitys-, vesi- ja viemäriratkaisut.

Red Bull Leipzig -jalkapalloareena on Bundesliigaa pelaavan RB Leipzig -seuran kotikenttä, johon kaudesta 2021/2022 eteenpäin mahtuu 48.000 katsojaa. Viiden tuhannen katsojan lisäkapasiteetti saavutetaan muuttamalla istumapaikkoja seisomakatsomoksi ja uudelleen rakentamalla ja laajentamalla tiloja.

“Caverionilla on palveluyksikkö Leipzigissa, vain muutaman kilometrin päässä areenalta. Paikalliset olosuhteet hyvin tunteva yhteyshenkilö on meille asiakkaana tärkeä asia”, sanoo Marcus Schmietzky, joka vastaa Red Bull Besitzergesellschaftin teknisistä rakennuspalveluista.

“Olemme ylpeitä saadessamme osallistua modernisointiin. Uudella Red Bull Areenalla on valmistuttuaan vielä optimaalisemmat olosuhteet jalkapallofaneille ja konserttiyleisöille”, sanoo Frank Krause, johtaja, Caverion Saksa. Caverionille Red Bull Arena Besitzergesellschaft mbH kuuluu kiinteistösijoittajat ja -kehittäjät -asiakassegmenttiin.

Kuva: Albert Wimmer ZT-GmbH / Zoom VP

Holger Winkelsträter, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Saksa, +49 89 374288 117, holger.winkelstraeter@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance