Caverion ostaa Felconin, puhdastiloihin erikoistuneen yhtiön Itävallassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 13.9.2021 klo 15.30

Caverion ostaa Felconin, puhdastiloihin erikoistuneen yhtiön Itävallassa

Caverion on tänään allekirjoittanut sopimuksen ostaa itävaltalaisen Felcon GmbH:n (“Felcon”). Felcon-konserni on pieni, puhdastiloihin erikoistunut yhtiö Wienissä, Itävallassa. Yhtiö tarjoaa muun muassa suunnittelu-, rakentamis-, asennus-, validointi- sekä teknisiä palveluita. Yritysostolla Caverion tukee kasvustrategiaansa ja vahvistaa markkina-asemaansa puhdastiloihin liittyvässä liiketoiminnassa.

Felconin pääomistaja ja toimitusjohtaja Hans Lintner perusti yhtiön vuonna 1984. Felcon-konserni toimii pääasiassa Itävallan markkinoilla. Sen asiakkaat toimivat lääketieteen, biotekniikan sekä ruoka- ja kosmetiikkateollisuuden aloilla. Nyt sen molemmat omistajat ovat päättäneet myydä liiketoiminnan eläkkeelle siirtymisen vuoksi. Yhtiöllä on 13 korkeasti koulutettua työntekijää. Kauppahintaa ei julkisteta.

”Tämä yrityskauppa on täydellinen lisäys puhdastilaliiketoimintaamme. Se täydentää liiketoimintaamme puhdastilateknologiassa – tällä älykkäiden teknologioiden alueella meillä on jo entisestään vahvaa osaamista. Näemme hyviä mahdollisuuksia laajentaa näitä palveluita toimintoihimme”, sanoo Caverion Itävallan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

Lisätiedot:

Manfred Simmet, Caverion Itävallan divisioonajohtaja, +43 5060 2410, manfred.simmet@caverion.com

Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance