Caverion ostaa lämmitys- ja kylmätekniikkaan erikoistuneen Kaldt og Varmt AS:n liiketoiminnan Norjassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 2.5.2022 klo 9.15

Caverion on saattanut päätökseen sopimuksen ostaa Kaldt og Varmt AS:n (“Kaldt og Varmt”) liiketoiminnan Norjassa. Kaldt og Varmt on pieni lämmitys- ja kylmätekniikkaan erikoistunut yhtiö Norjan Askimissa. Yritysosto täydentää Caverionin alueellista palvelutarjoomaa.

Kaldt og Varmt toimii Oslon alueella ja sen itäisillä lähialueilla. Vuonna 2016 perustettu yhtiö on kasvanut alalla vahvaksi toimijaksi, jonka kanssa myös Caverion on tehnyt aikaisemmin yhteistyötä. Yhtiöllä on viisi työntekijää ja yritysoston odotetaan tuovan Caverionille noin 1 miljoonaa euroa liikevaihtoa. Kauppahintaa ei julkisteta.

“Yritysosto tuo meille uutta palveluosaamista erityisesti kylmätekniikan ja lämpöpumppujen osa-alueella. Kyseisille teknologioille on paljon kysyntää. Yritysosto auttaa meitä myös laajentamaan asiakaskuntaamme jatkossa. Toivotamme uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi,” sanoo Caverion Norjan divisioonajohtaja Knut Gaaserud.

Knut Gaaserud, Caverion Norja, divisioonajohtaja, +47 9181 5318, knut.gaaserud@caverion.com

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Caverion on saattanut päätökseen sopimuksen ostaa Kaldt og Varmt AS:n liiketoiminnan Norjassa.