Caverion Oyj Sijoittajauutinen 6.9.2022 klo 13.30

Caverion ostaa Simex Klima & Kulde AS:n Norjassa

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen ostaa Simex Klima & Kulde AS:n (”Simex Klima & Kulde”) Norjassa. Yhtiö on yksi Stavangerin alueen johtavista toimitilarakennusten sisäilma-, kylmätekniikka- ja lämpöpumppujärjestelmien asentajista. Hankinta täydentää Caverionin palvelukapasiteettia alueella ja vahvistaa yhtiön markkina-asemaa. Yritysosto odotetaan saatavan päätökseen lokakuussa 2022.

Vuonna 2016 perustettu Simex Klima & Kulde on kasvanut alalla vahvaksi toimijaksi, jonka kanssa myös Caverion on tehnyt yhteistyötä. Yhtiöllä on 25 työntekijää ja sen liikevaihto oli 4,0 miljoonaa euroa vuonna 2021. Yrityskaupan jälkeen Caverionilla on Stavangerissa noin 215 työntekijää.  Kauppahintaa ei julkisteta.

"Osana Caverionia saamme täysin uudenlaisen pääsyn palveluihin, tuotteisiin ja osaamiseen, joista hyötyvät niin asiakkaamme kuin työntekijämme. Ympäristö- ja ilmastoystävällisten ratkaisujen kehityksessä on meneillään mielenkiintoinen vaihe, mikä tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia," sanoo Jostein Olsen, Simexin hallituksen puheenjohtaja.

”Yhtiöitämme yhdistävät keskittyminen hyvään sisäilmaan, toimintavarmuuteen ja energiatehokkuuteen. Yritysosto täydentää palvelukapasiteettiamme alueella, erityisesti sisäilmassa, kylmätekniikassa ja lämpöpumpuissa, sekä maalla että merellä. Näille palveluille on paljon kysyntää, mikä auttaa meitä tavoittamaan laajemman asiakaskunnan jatkossa. Toivotamme uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi,” sanoo Caverion Norjan divisioonajohtaja Knut Gaaserud.

Knut Gaaserud, Caverion Norja, divisioonajohtaja, +47 9181 5318, knut.gaaserud@caverion.com

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen ostaa Simex Klima & Kulde AS:n Norjassa.