Caverion Oyj Sijoittajauutinen 26.6.2023 klo 10.00

Caverion ostaa VVS Teknikkin Norjassa

Caverion ostaa länsi-norjalaisen VVS Teknikk Møre AS:n. Yrityksellä on noin 35 ilmanvaihtoon, putkityöhön ja kiinteistöautomaatioon keskittyvää työntekijää, jotka palvelevat asiakkaita erityisesti Sunnmøren alueella. VVS Teknikkin liikevaihto oli vuonna 2022 noin 7,8 miljoonaa euroa. Yrityskauppa saadaan päätökseen 1.7.2023.

“VVS Teknikkin ammattilaiset ovat aina keskittyneet asiakkaiden erinomaiseen palveluun ja jatkamme ja vahvistamme tätä osana Caverionia. Voimme jakaa resursseja paikallisesti ja koko Norjassa, ja tämä tekee meistä entistä joustavamman sopeutumaan markkinoiden vaihteluihin”, sanoo Sindre Larsen, VVS:n Teknikk Møren toimitusjohtaja.

"VVS Teknikkin ammattitaitoiset työntekijät vahvistavat yksikköämme Ålesundissa. Caverionilla on selkeitä tavoitteita kasvaa alueella, ja tämän yrityskaupan myötä lisäämme osaamistamme ja saamme uusia kiinnostavia asiakassuhteita. Sunnmøren alueella on tällä hetkellä aktiivista, ja meneillään on monia suuria hankkeita esimerkiksi liikerakennuksissa, teollisuudessa ja elintarvikealalla", sanoo Knut Gaaserud, Caverionin Norjan divisioonajohtaja.

Yrityskaupan jälkeen Caverionin Sunnmøren yksikössä on noin 125 työntekijää. Caverion on toteuttanut palveluita lukuisiin projekteihin alueella, esimerkiksi Norsk Maritime Competence Centerin rakennuksen toiseen vaiheeseen, Stella Maris Health Centeriin ja Thon Hotell Ålesund -hankkeeseen.

Ole Kristian Lunde, viestintäjohtaja, Caverion Norja, +47 916 69 000,  ole-kristian.lunde@caverion.com

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 14 500 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion