Caverion Oyj:n toimitusjohtaja vaihtuu

Caverion Oyj     Sisäpiiritieto      28.2.2021 klo 21.00

Caverion Oyj:n toimitusjohtaja vaihtuu

Caverion Oyj:n hallitus ja toimitusjohtaja Ari Lehtoranta ovat tänään yhteisymmärryksessä sopineet, että Lehtoranta jättää Caverion Oyj:n toimitusjohtajan tehtävät. Caverion Oyj:n hallitus on tänään nimittänyt hallituksen puheenjohtajan Mats Paulssonin yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi. Mats Paulsson jatkaa yhtiön hallituksen puheenjohtajan tehtävässä. Rekrytointiprosessi uuden toimitusjohtajan nimittämiseksi on aloitettu.

Ari Lehtoranta on toiminut Caverion Oyj:n toimitusjohtajana tammikuusta 2017 lähtien. Lehtoranta on hallituksen käytettävissä vielä seuraavat kuusi kuukautta, jotta tehtävät saadaan sujuvasti siirrettyä hänen seuraajalleen.

”Haluamme kiittää koko hallituksen puolesta Aria hänen erittäin arvokkaasta panoksestaan, kovasta työstään ja päättäväisyydestään yhtiön käännevaiheessa. Viimeisten neljän vuoden aikana Caverion on kohdannut useita vaikeita haasteita. Arin johdolla yhtiö on onnistunut vastaamaan näihin haasteisiin sekä tekemään lukuisat perustavaa laatua olevat muutokset. Yhtiön siirtyessä uuteen vaiheeseen, hallitus ja Ari ovat yhdessä todenneet, että nyt on oikea aika toimitusjohtajan vaihdolle. Toivotamme Arille kaikkea hyvää tulevaan”, sanoo Caverion Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Mats Paulsson.

”Viimeiset neljä vuotta Caverionilla ovat olleet hyvin palkitsevia, vaikka olemmekin joutuneet tekemään vaikeita päätöksiä muuttaaksemme yhtiön kehityskulkua haluttuun suuntaan. Caverion on nyt vakaalla pohjalla ja sillä on hieno tulevaisuus edessään mahdollistaen ja tukien siirtymistä kohti älykästä ja kestävää rakennettua ympäristöä. Haluan vilpittömästi kiittää kollegoitani ja koko Caverionin erittäin ammattitaitoista ja sitoutunutta henkilökuntaa viime vuosista. On ollut ilo työskennellä kanssanne. Haluan myös kiittää yhtiön hallitusta heidän luottamuksestaan ja hyvästä yhteistyöstä. On ollut erittäin hienoa johtaa Caverionia ja nyt on oikea aika antaa tämän kiinnostavan yhtiön ohjakset eteenpäin seuraavalle henkilölle”, toteaa Ari Lehtoranta.

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Mats Paulsson, hallituksen puheenjohtaja, ulkoisen viestinnän yhteydet Milena Hæggströmin kautta, Milena Hæggström, johtaja, sijoittajasuhteet ja ulkoinen viestintä, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance