Caverion toimittaa kiinteistötekniikkaa Hampurin yliopiston kahteen uuteen tiedekunnan rakennukseen Saksassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 31.8.2022 klo 10.00

Caverion ja julkinen urakoitsija GMH Gebäudemanagement ovat sopineet Hampurin yliopiston kahden uuden rakennuksen projektista matematiikan, tietotekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnalle (MIN) Saksassa. Caverion asentaa sähkö- ja lämmitysjärjestelmiä uusiin rakennuksiin, MIN Forumiin ja tietotekniikan rakennukseen. Sopimuksen arvo on noin 9,3 miljoonaa euroa.

Luentosalit, seminaaritilat, kirjasto ja kahvila rakennetaan bruttopinta-alaltaan noin 19 500 neliömetrin alueelle. Valmistuttuaan rakennukset tulevat tiedekunnan 8 500 opiskelijan ja 2 000 työntekijän käyttöön.

“Teknisten ratkaisujemme avulla olemme mukana luomassa inspiroivaa ja terveellistä oppimisympäristöä”, sanoo Caverion Saksan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

Manfred Simmet, Caverion Saksan divisioonajohtaja, +43 5060 2410, manfred.simmet@caverion.com

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance