Caverion toimittaa talotekniikkaa Wärtsilän uuteen Smart Technology Hubiin Vaasassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 20.2.2020 klo 9.00

Caverion on tehnyt sopimuksen Wärtsilä Finland Oy:n kanssa sprinkleri- sekä lämmitys-, vesi- ja viemärijärjestelmien toteutuksesta Wärtsilän Smart Technology Hub -tutkimus-, tuotekehitys- ja tuotantokeskukseen Vaasan Vaskiluodossa.

”Olemme kilpailuttaneet talotekniikan urakoitsijat ja saatujen tarjousten sekä referenssien perusteella tehtiin arviointi eri vaihtoehdoista. Päädyimme Caverioniin, sillä heillä on kokemusta suurien hankekokonaisuuksien onnistuneesta läpiviennistä ja uskomme, että he pystyvät myös toteuttamaan hankkeen kustannustehokkaasti. Lisäksi olemme tehneet aikaisemminkin yhteistyötä Caverionin kanssa ja tämä yhteistyö on sujunut erinomaisesti”, sanoo Wärtsilä Finlandin kiinteistöjohtaja Tommy Grannas.

Toimialallaan ainutlaatuinen Smart Technology Hub mahdollistaa meri-, öljy- ja kaasuteollisuuden ratkaisujen sekä uusien energiajärjestelmien entistä ketterämmän ja tehokkaamman testauksen ja tuotekehityksen. Smart Technology Hub käsittää rakennusalaltaan noin 55 000 brm2 olevan teknologiakeskuksen sekä noin 15 000 brm2 olevan 5-kerroksisen toimistotalon.

”Lähdemme innolla mukaan tähän Wärtsilän visionääriseen hankkeeseen, Smart Technology Hub on varmasti suunnannäyttäjä suomalaiselle teollisuudelle. Laajan hankkeen onnistunut toteutus perustuu hyvään yhteistoimintaan kaikkien osapuolien kesken”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilän Smart Technology Hubiin liittyvä kokonaisinvestointi tulee olemaan jopa 200 miljoonaa euroa, joka koostuu toimisto- ja tehdasrakennuksista, logistiikasta sekä infrasta. Rakennusten on määrä valmistua vuoden 2021 loppuun mennessä.

Caverionille Wärtsilä kuuluu teollisuuden asiakassegmenttiin. Lue lisää palveluistamme

Lisätiedot:

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila[at]caverion.com

Tommy Grannas, kiinteistöjohtaja, Wärtsilä Finland Oy, puh. 050 520 7488, tommy.grannas[at]wartsila.com

Caverionin palvelut ja ratkaisut luovat rakennetusta ympäristöstä älykästä ja kestävää. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, teollisuuden käyttöön ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä älykkäisiin teknologioihin ja asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Caverion – Building Performance www.caverion.fi @CaverionSuomi

Smart Technology Hub | Wärtsilä | Vaasa | Talotekniikka | Projektit