Caverion toteuttaa Fingridin sähköaseman laajennuksen Siuntiossa – pääkaupunkiseudun sähkönsaantiin lisää varmuutta sähkönkulutuksen kasvaessa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 3.7.2023 klo 10.00

Fingrid on valinnut Caverionin toteuttamaan Siuntion sähköasemaprojektia, joka parantaa sähköverkon käyttövarmuutta alueella. Projektissa laajennetaan Kopulan nykyistä 400/110 kV sähköaseman 110 kV kytkinkenttää. Lisäksi Kopulan 110 kV:n kytkinkentällä tehdään merkittäviä muutoksia nykyisiin kenttärakenteisiin. Myös sähköaseman koko suojaus- ja automaatiojärjestelmä uusitaan, ja asemalle rakennetaan uusi valvomorakennus.

”Rakennamme, uusimme ja laajennamme pääkaupunkiseudulla sähköasemia, ja näillä toimenpiteillä turvaamme luotettavaa sähkönsaantia. Projekti on tärkeä myös Microsoftin Vihdin datakeskukselle, sillä se liitetään kolmella 110 kV:n yhteydellä Kopulan sähköasemalle”, sanoo Ville-Petteri Haljala, projektipäällikkö, Fingrid Oyj.

”Laajensimme osaamistamme ostamalla TM Voima -yhtiöiden sähköasema- ja voimajohtoliiketoiminnan, ja olemme ylpeitä voidessamme tarjota vankkaa projektiosaamistamme Suomen kantaverkosta vastaavalle Fingridille. Sähkönsaannin turvaaminen ja sähkön turvallinen jakelu ovat osa yhteiskunnan kriittisiä toimintoja, missä haluamme kokemuksellamme olla mukana”, kertoo Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Urakan arvo on noin 10 milj. euroa. Projekti alkaa heinäkuussa 2023 ja päättyy tammikuussa 2026.

Lue lisää palveluistamme

Elina Engman, Caverion Teollisuus, divisioonajohtaja, elina.engman@caverion.com, puh. 050 351 4673

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 14 500 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion #energywise

Caverion toteuttaa Fingridin sähköaseman laajennuksen Siuntiossa
Pääkaupunkiseudun sähkönsaantiin lisää varmuutta sähkönkulutuksen kasvaessa