Caverion toteuttaa telematiikkaa ja muita teknisiä järjestelmiä Helsingin Teollisuuskadun uuteen tunneliin

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 11.9.2017 klo 10.00

Caverion toimittaa teknisiä järjestelmiä ja tieliikenteen ohjausjärjestelmän eli telematiikkajärjestelmän Teollisuuskadun uuteen tunneliin Keski-Pasilaan. Toimituksen arvo on noin 5,4 miljoonaa euroa ja asiakkaana on Helsingin kaupunki.

Caverionin projektitoteutus noin 430 metriä pitkään tunneliin sisältää telematiikkajärjestelmän laitetoimituksineen sekä seuraavat tekniset järjestelmät: vesi- ja viemäritekniikka, pumppaamot ja palovesijärjestelmä, ilmanvaihdon laitetilojen tekniikka, tunnelin suuntapainepuhaltimet sekä sähköistys ja valaistus.

”Kehitämme Keski-Pasilasta merkittävää uutta kaupunkikeskusta. Teollisuuskadun tunneliprojekti parantaa liikenteen sujuvuutta alueella, ja meillä on korkea luottamus Caverionin osaamiseen telematiikan ja muiden teknisten järjestelmien toimittajana”, sanoo infrayksikkö 2:n päällikkö Jarmo Ahonen Helsingin kaupungin rakennuttamispalveluista.

”Digitalisaation avulla voidaan merkittävästi lisätä kaupunkien liikenneväylien turvallisuutta ja luotettavuutta. Olemme toimittaneet telematiikkajärjestelmiä niin tunneleihin kuin moottoritieväylillekin, ja osaamisellemme on selkeää kysyntää”, sanoo Caverionin Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Teollisuuskadun tunneli muodostuu kahdesta erillisestä yksikaistaisesta liikennetunnelista, joiden ajokaistat on erotettu toisistaan betonirakenteisella seinällä. Caverionin työt Keski-Pasilassa käynnistyvät vuoden 2017 aikana ja valmistuvat vuonna 2019.

Caverion uudistaa parhaillaan E18-moottoritien Turun ja Muurlan välisen tieosuuden telematiikkajärjestelmää. Caverion on toimittanut tieliikenteen ohjausjärjestelmiä myös E18-moottoritien Koskenkylä-Kotka -elinkaarihankkeelle, mikä käsittää Loviisan Koskenkylän ja Kotkan Kyminlinnan välisen tieosuuden, sekä valtatie 7:lle Kehä III:n ja Porvoon väliselle tieosuudelle ja valtatie 3:n katetulle ajoväylälle Hämeenlinnan kohdalla.

Helsingin kaupunki kuuluu Caverionin julkisen sektorin asiakassegmenttiin.

Sanna-Mari Laitinen, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 4443, sanna-mari.laitinen@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Telematiikka | Teknisiä järjestelmiä | Keski-Pasila