Caverion toteuttaa voimajohtohankkeen Fingridille Keski-Suomessa Kangasniemen Kauppilasta Joroisten Hännilään – varmuutta tulevaisuuden sähkönsiirtokykyyn

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 5.7.2023 klo 10.00

Caverion rakentaa uuden 110 kV:n voimajohdon jo ikääntyneen ja osittain huonokuntoisen voimajohdon tilalle. Urakka sisältää vanhan voimajohdon purkutyöt. Vanhat puiset voimajohtopylväät korvataan uusilla teräspylväillä. Uusittavan voimajohtokokonaisuuden pituus on noin 57 km.

Caverionilla on jo työn alla hankkeen ensimmäinen n. 41 km osuus Jyväskylän Hämeenlahdesta Kangasniemen Kauppilan sähköasemalle, joka valmistuu keväällä 2024. Nyt rakennettava toinen osuus Kauppilasta Hännilään valmistuu vuoden 2025 lopussa. Keskimäärin hanke työllistää rakentamisaikanaan noin 20 henkilöä.

”Tulevaisuuden sähkönsiirtokyvyn varmistamiseksi Fingrid uusii useita voimajohtolinjoja. Tähän hankkeeseen sisältyy myös noin 15 km:n osuus, jolla Niinimäen tuulipuisto liitetään kantaverkkoon”, kertoo Tommi Olsson, projektipäällikkö, Fingrid Oyj.

”Tuulivoimainvestoinnit etenevät vauhdilla. Kantaverkon ja sähkönsiirron toimivuus ovat avainasemassa kohti puhtaan sähkön tarjoamista kulutukseen ja teollisille investoinneille Suomessa. Voimme olla monipuolisesti asiakkaidemme apuna vihreässä siirtymässä, sillä meillä on tarjota palvelut laajasti koko energiasektorille, sanoo Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Urakan arvo on noin 11 milj. euroa ja kokonaisuudessaan se on valmis vuoden 2025 lopussa.

Lue lisää palveluistamme

Elina Engman, Caverion Teollisuus, divisioonajohtaja, elina.engman@caverion.com, puh. 050 351 4673

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 14 500 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion #energywise

Varmuutta tulevaisuuden sähkönsiirtokykyyn