Caverion valittiin Fingridin Lapin alueen sähköasemien kunnossapidon kumppaniksi

Caverion Teollisuus Lehdistötiedote 29.11.2023 klo 10.45

Fingrid on valinnut Caverionin Lapin alueen sähköasemien kunnossapitopalveluiden toimittajaksi vuosille 2024–2026. Kunnossapitopalveluihin sisältyvät muun muassa sähköasemien ennakkohuollot, vikakorjaukset, käyttöön liittyvät toimenpiteet sekä sähköasemien tarkastukset. Caverion hyödyntää myös digitaalisia ratkaisujaan ennakkohuoltoihin ja tarkastuksiin. Sopimus astuu voimaan 1.1.2024.

”Kantaverkon korkea käyttövarmuus edellyttää palvelutoimittajiltamme laaja-alaista ja korkeatasoista osaamista. Olemme tyytyväisiä jatkaessamme hyvää yhteistyötä Lapin työalueen sähköasemien kunnossapidossa Caverionin kanssa”, sanoo Fingridin kunnonhallintapäällikkö Timo Heiskanen.

”Caverion tarjoaa laajasti palveluita teollisuuden sähköntuotantoon sekä voimajohtojen ja sähköasemien suunnitteluun, rakentamiseen ja kunnossapitoon. Toimimme laajalla maantieteellisellä alueella, ja asiakas saa joustavat palvelut myös paikkakunnilla, jotka ovat pitkienkin matkojen päässä. Palvelemme vuosikymmenien ammattitaidolla energiasektoria, ja olemme useissa hankkeissa Fingridin palveluksessa”, toteaa Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Lue lisää sähköasemapalveluistamme

Lisätietoja: Elina Engman, Divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, puh. +358 50 3514673

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion