Caverion Oyj Sijoittajauutinen 3.8.2021 klo 11.00

Caverion varustaa akkutehtaan ilmanvaihtotekniikalla Saksan Thüringenissä

Contemporary Amperex Technology (CATL), suurin kiinalainen litiumioniakkujen valmistaja, rakentaa sähköajoneuvojen akkujen tuotantolaitosta Arnstadtiin Saksan Thüringenissä. Pääurakoitsija Exyte Central Europe GmbH on valinnut Caverionin suunnittelemaan ja asentamaan ilmanvaihtotekniikan tuotantorakennukseen sekä neljään apurakennukseen. Tämän tilauksen arvo on noin 25 milj. euroa.

Caverion luo tuotantoon kuivahuoneympäristön, jossa ilmankosteutta voidaan huolella valvoa sekä tarvittaessa myös vähentää vaatimusten mukaan. Samanaikaisesti asennetaan syöttö- ja poistoilmajärjestelmät. Caverion toteuttaa kuivahuoneeseen myös suuren puhdastilan, jossa hallitaan kosteuden lisäksi lämpötilaa, painetta ja hiukkasia. Lisäksi Caverion vastaa puhdastilan ilmanvaihtotekniikasta.

"Tämä tuotantolaitos auttaa nopeuttamaan yhteiskunnan siirtymistä kohti sähköistä liikkuvuutta ja vähentyneitä päästöjä ja sopii siten myös Caverionin kestävän kehityksen tavoitteisiin. Seuraavien 18 kuukauden aikana asiakkaamme rakentaa 600 metriä pitkän ja 230 metriä leveän tuotantohallin. Huolellinen suunnittelu ja hyvä projektinhallinta sekä vaativien puhdastilavaatimusten asiantuntemuksemme varmistavat, että toimitamme tilauksen tämän kunnianhimoisen hankeaikataulun mukaisesti”, toteaa Manfred Simmet, Caverionin Saksan divisioonan johtaja.

Exyte Central Europe ja CATL kuuluvat Caverionin Teollisuuden asiakassegmenttiin.

Lisätietoja antavat:

Holger Winkelsträter, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Saksa, +49 89 374 288 117, holger.winkelstraeter@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance