Caverion vastaamaan Pohjoismaiden toiseksi suurimman avoimen palvelinkeskuksen valvonnasta ja ylläpidosta

Caverion Suomi Oy, Lehdistötiedote 9.5.2018 klo 13.00

Caverion ja Telia Finland ovat tehneet sopimuksen Telian rakennuttaman uuden Helsinki Data Centerin valvonnasta sekä kiinteistön ylläpidosta. Helsingin Pitäjänmäkeen valmistuva avoin palvelinkeskus on Pohjoismaiden turvallisin, energiatehokkain ja ympäristöystävällisin.

”Olemme iloisia, että saimme kumppaniksemme juuri Caverionin, jolla on näyttöä laajoista, erittäin suurta tarkkuutta ja älykkyyttä vaativista hankkeista. Voimme tarjota tällä yhteistyöllä parasta mahdollista palvelua kaikille asiakkaillemme”, sanoo Telian datakeskusliiketoiminnan johtaja Pasi Sutinen.

Caverionin valvomo-operaattorit työskentelevät palvelinkeskuksessa ja vastaavat tilojen toiminnasta ympärivuorokautisesti vuoden jokaisena päivänä. Valvomo-operaattorit tarkkailevat tilojen toimintaa ja reagoivat mahdollisiin muutoksiin yhdessä sovitun mallin mukaisesti. Lisäksi palvelinkeskuksen toimintaan on perehdytetty talotekniikan ammattilaisia, jotka toimivat varalla olevina päivystäjinä mahdollisten hälytystöiden varalta.

Caverion vastaa myös palvelinkeskuksen kiinteistön teknisten järjestelmien huollosta ja kunnossapidosta sekä takuuaikaisten järjestelmien ja takuuhuoltojen valvonnasta.

”Olemme iloisia siitä, että Telia on valinnut meidät yhteistyökumppaniksi tässä erittäin haastavassa kohteessa. Uusi avoin palvelinkeskus tarjoaa laajat mahdollisuudet digitalisaatiota hyödyntäville palveluille ja haluamme olla mukana toteuttamassa niitä”, kertoo Caverionin Etelä-Suomen liiketoimintajohtaja Raimo Ojanen.

Kaikki Helsinki Data Centerissä syntyvä lämpö kerätään hyötykäyttöön ja kerätyn lämmön avulla voidaan lämmittää jopa n. 10 000 taloutta. Keskus täyttää TIER 3 -luokan luotettavuusvaatimukset sekä korkeat turvaluokitukset. Keskuksen suunniteltu IT-kapasiteetti on 24 megawattia ja aloituskapasiteetti vähintään 6 megawattia.

Kuva: Telia Finland

Lisätiedot:
Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com
Telian mediapalvelu, Telia Finland, puh. 02040 54000, communications-fi@telia.fi

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2017 liikevaihtomme oli noin 2,3 miljardia euroa. Caverionilla on noin 16 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi  Twitter: @CaverionSuomi

Telia on uuden sukupolven kansainvälinen ja paikallisesti vahva operaattori. Autamme luomaan uudenlaisia yhteyksiä ja haluamme helpottaa sinun, yrityksesi ja yhteisösi arkea. Pitkä historiamme Suomessa alkaa jo vuodesta 1855. Sijoitamme joka vuosi suomalaisiin yhteyksiin noin 200 miljoonaa euroa, tarjoamme töitä noin 3500 ihmiselle ja työllistämme välillisesti tuhansia muita. Vuoden 2017 lopussa noin 4,2 miljoonaa liittymäasiakasta oli valinnut meidät operaattorikseen. Olemme osa kansainvälistä Telia Companya, joka toimii 13 maassa Norjasta Turkkiin. Maailmanlaajuisten yhteyksien ansiosta tarjoamme sinulle parhaat palvelut missä ikinä liikutkin. Tervetuloa mukaan osoitteessa www.telia.fi Twitter: @teliafinland

Avainsanat: