Caverion Oyj Sijoittajauutinen 15.1.2024 klo 10.00

Caverion toteuttaa uuden sairaalan jäähdytys-, lämmitys- ja saniteettijärjestelmät. Caverion voitti projektin monivaiheisessa, EU:n laajuisessa julkisessa tarjouskilpailussa, jonka järjesti Lounais-Saksan sairaala-allianssi Klinikverbund Südwest.

Uusi sairaala rakentuu hyvään sijaintiin entiselle lentokentälle Sindelfingenin ja Böblingenin kaupunkien väliin. Optimaalisen tilankäytön ansiosta viisikerroksisen rakennuksen bruttopinta-ala on 112 000 neliömetriä, kattaen 700 yleissairaanhoidon potilasvuodetta, 13 leikkaussalia, tukiyksiköt sekä erillisen teknisen kerroksen. Sairaala varustetaan uusimmalla kiinteistötekniikalla energiatehokkuuden varmistamiseksi.

"Caverionilla on laaja kokemus sekä teknisenä pääurakoitsijana toimimisesta että laajojen ratkaisujen toimittamisesta sairaaloihin, toimistorakennuksiin, teollisuuslaitoksiin ja lentokentille. Olemme asiakkaillemme kokenut kumppani teknisesti vaativissa hankkeissa, ja hyvin tyytyväisiä, että Klinikverbund Südwest luottaa meihin”, sanoo Caverionin Saksan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

Lue lisää palveluistamme

Lisätietoja: Barbara Gehrmann, markkinointi ja viestintä, Caverion Saksa, +49 991 3104 287, barbara.gehrmann@caverion.com

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.caverion.fi @CaverionSuomi

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion #energywise

​​​​​​​Caverionille 50 miljoonan euron projekti Saksassa – sairaala rakentuu vanhan lentokentän paikalle