Caverionille kokonaisvastuu uudistetun Raaden hampaan kiinteistön olosuhteista – kiinteistönhallinnassa hyödynnetään digitaalisia palveluita

Caverion Suomi Oy Lehdistötiedote 14.2.2020 klo 12.30

Caverion on tehnyt sopimuksen Kiinteistö Oy Keilaniemen Tornin kanssa Fortumin entisen pääkonttorin Raaden hampaan, nykyisen Accountor Towerin kiinteistön ylläpidosta. Kiinteistönhallinnassa hyödynnetään kiinteistövalvomoa sekä digitaalista Caverion SmartView -alustaa.

Photographer Iiro Rautiainen

”Caverion on luotettava ja pitkäaikainen yhteistyökumppanimme, jonka tuottamaan asiantuntevaan palveluun sekä urakoinnin että kiinteistönhallinnan puolella voi aina luottaa. Accountor Towerin puolella haimme palvelujen keskittämisellä laadukkaampaa ja kokonaisvaltaisempaa palveluympäristöä vuokralaisten arjen helpottamiseksi sekä tukemaan kiinteistön joustavampaa ylläpitoa”, kertoo kiinteistöpäällikkö Joni Laakko HGR Property Partners Oy:stä.

Sisätiloiltaan remontoidussa Suomen korkeimmassa toimistotalossa, Accountor Towerissa, Caverionilla on kokonaisvastuu tilojen olosuhteiden sovitusta tasosta, taloteknisten järjestelmien vuosihuolloista, kaikkien turvajärjestelmien pääkäyttöpalveluista ja vuosihuolloista, sähkökäytön johtamisesta sekä kiinteistön- ja ulkoalueiden hoidosta.

Kiinteistö liitetään Caverionin kiinteistövalvomoon, jolloin pystytään varmistamaan, että kiinteistön olosuhteet säilyvät sovitun mukaisina ja tekniset järjestelmät toimivat moitteetta. Myös kiinteistön energiankulutusta seurataan valvomosta käsin.

Digitaalinen alusta tuo kiinteistön tiedot reaaliaikaan saataville

Accountor Towerin kiinteistönhallinnassa otetaan käyttöön Caverionin digitaalinen alusta, Caverion SmartView, joka yhdistää ja analysoi kiinteistöstä saatavan datan ja antaa kiinteistön omistajalle ja kiinteistömanagerille reaaliaikaista tietoa kiinteistön toiminnoista ja olosuhteista. Halutut tiedot ovat helposti ja nopeasti saatavissa asiakasportaalista. Myös kiinteistön vuokralaiset saavat käyttöönsä asiakasportaalin, josta he pystyvät näkemään omien tilojensa olosuhteet, sekä niihin liittyvät palvelupyynnöt. Caverion SmartView:n sisältöä kehitetään yhdessä asiakkaan kanssa ja asiakkaan tarpeiden pohjalta, jotta se palvelee kaikkia kiinteistön käyttäjiä mahdollisimman hyvin.

”Uskomme, että yhteistyömallilla, jossa kannamme kokonaisvastuun kiinteistön ylläpidosta ja olosuhteista ja yksi yhteyshenkilö vastaa palvelusta, pystymme luomaan mielenrauhaa ja helppoutta asiakkaallemme. Digitaalinen kiinteistönhallintajärjestelmämme auttaa myös tehostamaan asiakkaamme liiketoimintaa”, sanoo liiketoimintajohtaja Raimo Ojanen Caverionista.

Keilaniemen tunnetuin maamerkki, Fortumin entinen pääkonttori Raaden hammas, on valmistunut 43 vuotta sitten ja se lienee Suomen ensimmäinen avotoimistoksi tehty rakennus. Talon päävuokralainen on Accountor Oy ja se on saanut nimekseen Accountor Tower. Rakennuksessa on toimistojen lisäksi ravintoloita, päiväkoti, liiketiloja ja kuntosali. Accountor towerin edustalle tulee palveluita sisältävä toriaukio, jonka alapuolelle rakentuu parkkihalli. Kiinteistön omistaa HGR Property Partnersin ja YIT:n yhteisyritys Regenero Oy.

Lue lisää palveluistamme kiinteistösijoittajille
Lue lisää Caverion SmartView:sta

Kuva: Iiro Rautiainen

Pasi Vartiainen, myyntijohtaja, Caverion Suomi Oy, puh.  050 343 3171, pasi.vartiainen[at]caverion.com
Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila[at]caverion.com
Joni Laakko, kiinteistöpäällikkö, HGR Property Partners Oy, puh. 040 519 2883, joni.laakko[at]hgrpp.fi

Caverionin palvelut ja ratkaisut luovat rakennetusta ympäristöstä älykästä ja kestävää. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, teollisuuden käyttöön ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä älykkäisiin teknologioihin ja asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 16 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion – Building Performance
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Yrityksestä

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2017 liikevaihtomme oli noin 2,3 miljardia euroa. Caverionilla on noin 16 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi