Fingridin varavoimalaitosten kunnossapitotoimittajaksi Caverion – sähköjärjestelmän toiminnan varmistamista myös häiriötilanteissa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 19.10.2023 klo 11.00

Fingrid Oyj on valinnut Caverionin kahdeksan varavoimalaitoksensa käytön ja kunnossapidon palveluiden toimittajaksi. Caverionin palvelukseen siirtyy tämänhetkiseltä palveluntuottajalta noin 15 varavoimalaitosten ammattilaista.

Caverionin vastuulla on laitosten käyttö ja kunnossapito 1.1.2024 alkaen. Toimintavarmojen ja jatkuvasti hyvässä kunnossa olevien varavoimalaitosten avulla yhteiskunnan sähkönsaantia turvataan erilaisissa häiriötilanteissa. Varavoimalaitoksia ei käytetä kaupallisiin tarkoituksiin, vaan niitä käytetään vain ajoittain sähköjärjestelmän häiriötilanteiden hallinnassa ensisijaisesti lyhyitä ajanjaksoja kerrallaan.

”Fingrid huolehtii siitä, että Suomi saa sähköä häiriöttä. Sitoutunut ja ammattitaitoinen henkilöstö varavoimalaitoksilla varmistaa varavoimalaitosten luotettavan käytön sähköjärjestelmän häiriötilanteissa. Panostimme hankinnassa erityisesti henkilöstön sitoutumiseen ja hyvinvointiin liittyviin prosesseihin, jotka ovat Caverionilla hyvin hoidettu”, kertoo Sampsa Holmberg, Fingridin voimalaitospäällikkö.

”Ammattilaisemme ovat valmiita tarttumaan tehtäviin ja uskomme, että voimme tuoda myös paljon uutta osaamista varavoimalaitosten valvontaan sekä ennakoivaan huoltoon. Osaajiemme joukko kasvaa tämän sopimuksen myötä ja toivotammekin kaikki uudet caverit lämpimästi tervetulleiksi”, toteaa Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Sopimuksen sisältävät käyttö- ja kunnossapitopalvelut kattavat varavoimalaitosten huollot ja korjaukset, laitosten koekäyttöjen suorittamisen sekä yleisen valvonnan. Caverion voitti julkisen kilpailutuksen palveluista. Sopimuksen arvo on kaikkiaan noin 6 miljoonaa euroa.

Fingrid Oyj on suomalaisten kantaverkkoyhtiö. Fingridin tehtävä on turvata yhteiskunnassamme varma sähkö kaikissa tilanteissa sekä edistää puhdasta, markkinaehtoista sähköjärjestelmää.

Lue lisää yhteistyöstämme Fingridin kanssa

Sampsa Holmberg, voimalaitospäällikkö Fingrid Oyj, puh. +358 040 709 5711, sampsa.holmberg@fingrid.fi

Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, +358 50 351 4673 elina.engman@caverion.com

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion #energywise

Fingridin varavoimalaitosten kunnossapitotoimittajaksi Caverion
sähköjärjestelmän toiminnan varmistamista myös häiriötilanteissa