Geolämpöä kiinteistöihin – Caverion ja St1 Lähienergia yhdistävät nyt osaamisensa suurkiinteistöjen maalämpöprojekteissa

Caverion Suomi Lehdistötiedote 27.3.2023 klo 10.00

Caverion ja St1 Lähienergia kehittävät geolämpöliiketoimintaa ja aloittavat yhteistyön edistyksellisten maalämpöhankkeiden toteutuksessa kiinteistöille. Yhteistyö perustuu vahvaan strategiseen kumppanuuteen, johon Caverion tuo talotekniikan ja lämpöpumpputeknologian osaamisen ja St1 Lähienergia puolestaan geologian, geofysiikan sekä poraamisteknologian asiantuntemuksen.

”Yhteistyön myötä pystymme tuottamaan entistä kilpailukykyisempiä ratkaisuja esimerkiksi taloyhtiöiden ja liikekiinteistöjen lämmitykseen. St1 jatkaa vahvasti geotermisen lämmöntuotannon kehittämistä. Kehittyneillä geolämpöratkaisuilla tulee olemaan merkittävä rooli päästöttömään lämmöntuotantoon siirryttäessä”, sanoo Miika Johansson, johtaja, Uusiutuva energia, St1 Nordic Oy.

Osana yhteistyösopimusta Caverionille siirtyy yhdeksän henkilöä St1 Lähienergian lämpölaitosten asennus- ja projektinjohdon yksiköstä.

”Olemme erityisen iloisia kumppanuudestamme St1:n kanssa. Yhä useampi asiakas on kiinnostunut maalämmön hyödyntämisestä, ja voimme tarjota entistä monipuolisemmin kestäviä ratkaisuja uusiutuvan energian käyttöön. Yhdessä St1:n kanssa voimme toteuttaa merkittävän kokoluokan maalämpöratkaisuja ja edistää energiaviisautta kiinteistö kerrallaan”, Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen korostaa.

St1 Lähienergian toiminta jatkuu keskeytyksettä, eikä muutoksella ole vaikutusta asiakkaiden käynnissä oleviin tai suunnitteilla oleviin geolämpöhankkeisiin.

Energiantuotannon vihreä siirtymä edellyttää niin ennakkoluulotonta kehitystyötä kuin merkittäviä investointeja uusiin päästöttömiin energiaratkaisuihin. Maalämpö on yksi keskeisiä päästöttömän energian muotoja ja se säästää sekä energiaa että ympäristöä.

Lue lisää St1 Lähienergian palveluista

Lue lisää Caverionin energiatehokkuuspalveluista

Lisätiedot:

Kari Reunanen, liiketoimintajohtaja, Caverion Suomi Oy, kari.reunanen@caverion.com, p. +358 40 844 3366

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, kirsi.hemmila@caverion.com, p. +358 50 390 0941

Miika Johansson, johtaja, Uusiutuva energia, St1 Nordic Oy, miika.johansson@st1.com, p. +358 45 117 6850

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, lähes 14 500 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion

St1 Nordic Oy on energiakonserni, jonka visiona on olla johtava CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Konserni tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttonesteiden markkinointiin, öljynjalostukseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten edistyneisiin biopolttoaineisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1290 St1- ja Shell-huoltoasemaa ja kaasun tankkauspistettä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on yli 1000 henkilöä. www.st1.com

Avainsanat: