Messuyhtiö Elmia AB ja Caverion jatkavat yhteistyötä Ruotsissa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 9.4.2019 klo 10.00

Messuyhtiö Elmia AB ja Caverion jatkavat yhteistyötä Ruotsissa

Caverion jatkaa Elmia AB:n luotettuna kumppanina. Elmia on Pohjoismaiden suurimpia näyttelyiden ja messujen järjestäjiä. Osapuolet ovat solmineet monivuotisen puitesopimuksen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä sähköasennuksista Elmian messujen ja tapahtumien aikana sekä ulko- että sisätiloissa. Sopimuksen arvoa ei julkaista.

Elmia

”Näytteilleasettajat ja kävijät haluavat yhä enemmän unohtumattomia kokemuksia ja paljon tietoa messuilta ja tapahtumista, minkä vuoksi toiminnallisuuden, kapasiteetin ja sähköturvallisuuden vaatimukset kasvavat jatkuvasti. Caverion on kokenut, vakaa ja pätevä toimittaja Elmialle ja tärkeä kumppani kehityksessämme”, sanoo Lotta Frenssen, Elmia AB:n toimitusjohtaja.

”Uusi sopimus on tulosta Caverionin ja Elmian pitkästä ja molempia osapuolia hyödyttävästä kumppanuudesta. Elmia on tärkeimpiä asiakkaitamme tällä alueella. Haluamme edelleen kehittää palvelujamme tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa, jotta messuvieraat saisivat viihdyttävän elämyksen”, kertoo Juha Mennander, Caverionin Ruotsin divisioonajohtaja.

Elmia suunnittelee laajentavansa nykyistä, 37 000 neliömetrin sisätilaa uudella, 10 000 neliömetrin messuhallilla. Uuden messuhallin on määrä valmistua sopimuskauden aikana, joten se kuuluu sopimuksen piiriin. Caverionin vastuualueisiin kuuluvat muun muassa katosta ripustettavat valaisimet, näyttelyosastojen esittelymateriaalit ja päivystyspalvelut – aina voimassa olevien turvallisuusmääräysten mukaisesti.

Elmia on järjestänyt maa- ja metsätalousmessuja 1960-luvun alkupuolelta lähtien. Vihreä teknologia on alusta alkaen ollut yksi painopisteistä, ja vahva ympäristönäkökulma kehittyy edelleen.

Elmian omistaa Jönköpingin kunta. Jönköpingin messuhalleissa järjestetään laaja kirjo kokouksia, messuja ja tapahtumia, joissa on vuosittain yhteensä 350 000–450 000 kävijää.

Lisätietoja antaa:

Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi,
puh. +46 73 050 92 85, erika.a.bjornesparr@caverion.com

Benny Blick, tapahtumapalveluyksikön johtaja, Elmia AB
puh. +46 36 15 22 93, benny.blick@elmia.se

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2018 liikevaihtomme oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionilla on noin 15 000 työntekijää 10 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Messuyhtiö Elmia AB ja Caverion jatkavat yhteistyötä Ruotsissa.
Elmia AB | Puitesopimus | Tekninen huolto ja kunnossapito