Rakennusyhtiö Q-gruppen ja Caverion jatkavat kumppanuutta – seuraava projekti Barkabyn asemalla Tukholmassa

Caverion Oyj Lehdistötiedote 23.5.2022 klo 11.00

Caverion ja rakennusyhtiö Q-gruppen ovat sopineet projektista Barkabyn Norra entrén -juna-asemalle Tukholmassa. Caverion vastuulla on seuraavien teknisten ratkaisujen asentaminen: automaatio, turvallisuus, sähköistys ja tietoliikenne. Projekti kestää toukokuusta 2022 marraskuuhun 2025, ja sen loppuasiakkaana on Ruotsin liikennevirasto (Trafikverket).

"Odotamme innolla yhteistyömme syventämistä tämän haastavan projektin aikana. Meillä Q-gruppenissa on korkeat odotukset omaa ja kumppaneidemme työtä kohtaan. Toisia kunnioittava ja läpinäkyvä työskentelytapa ja yhteiset tavoitteet luovat pohjan hyvälle yhteistyölle, jolla yhdessä varmistamme projektin onnistuneen toteutuksen. Meillä on myös hyvä suhde loppuasiakkaan, liikenneviraston, kanssa”, sanoo toimitusjohtaja Jan Henriksson, Q-gruppen.

Caverion on aiemmin tehnyt yhteistyötä Q-gruppenin kanssa Fridhemsplan ja Citybanan, Odenplan -projekteissa Tukholmassa.

"Q-gruppen on erittäin ammattitaitoinen kumppani. Meillä on yhteisenä tavoitteena hyvän työskentely-ympäristön ja kannattavuuden varmistaminen, ja lähdemme innoissamme tähän projektiin. Tämä infrastruktuurihanke on linjassa strategiamme kanssa, ja antaa meille myös jalansijaa Barkabyssa, Tukholman vahvasti kasvavalla alueella”, sanoo Stefhan Markström, District Manager Projects, Caverion Ruotsi.

Barkabyn asema sijaitsee Järfallassa Tukholman pohjoispuolella, Mälarbanan-linjan varrella. Aseman uusi pohjoisosa, Norra entrén, yhdistää kulun junaan, metroon (Akalia-Barkaby) ja uuteen bussiterminaaliin.

Havainnekuvat: White Arkitekter

Lisätietoja: Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, erika.a.bjornesparr@caverion.com, puh. +46 73 050 92 85

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 14 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

www.caverion.fi @CaverionSuomi

Ruotsalainen Q-gruppen luottaa Caverioniin
Rakennusyhtiö Q-gruppen and Caverion jatkavat kumppanuutta – seuraava projekti Barkabyn asemalla Tukholmassa