Skellefteå Kraft valitsi Caverionin asentamaan sähköautojen latausasemat OKQ8-asemille Ruotsissa

Caverion Oyj Lehdistötiedote 4.10.2021 klo 14.30

Yhteiskunta sähköistyy - energiayhtiö Skellefteå Kraft ja OKQ8 ovat luomassa enemmän mahdollisuuksia sähköautojen nopeaan ja helppoon lataamiseen halki Ruotsin.

”Latausinfrastruktuuri alkoi Ruotsissa laajentua nopeasti tänä syksynä, kun Skellefteå Kraft ja OKQ8 aloittivat yhdessä sähköautojen nopeiden latausasemien asentamisen OKQ8-asemilla. Mittava hanke kattaa koko Ruotsin, pohjoisesta etelään”, sanoo Patrik Grantås, Business Area Manager, Markets, Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft on valinnut Caverionin nopeiden latausasemien asennuskumppanikseen hankkeen ensimmäisessä vaiheessa. Caverionin mukanaololla varmistetaan, että infrastruktuuri ja sähköverkko kytkeytyvät toisiinsa. Sopimukseen kuuluu tänä vuonna 11 latausasemaa ja ensi vuonna 75 asemaa.

”Panostamme voimakkaasti kestävään kehitykseen ja älyteknologiaan – kehittynyt latausinfrastruktuuri on tärkeä osa kestävää kaupunkia. Sähköinen liikkuvuus on erittäin kiinnostava osa-alue Caverionille. Seuraamme jatkuvasti teknologian kehittymistä, ja haluamme tehdä osamme entistä ympäristöystävällisemmän liikenteen lisäämiseksi”, sanoo Uno Lundberg, Caverion Ruotsin divisioonajohtaja.

Asennusprojekti vaatii paljon resursseja ja edellyttää edistyksellistä suunnittelua, koordinointia ja reagointivalmiutta. ”Valitsemamme kumppanit auttavat luomaan kestävän liikkumisen olosuhteita. Maan kattavan latausinfrastuktuurin luominen vaatii onnistunutta yhteistyötä. Loppujen lopuksi tässä on kyse siitä, että teemme uusiutuvaan energiaan vaihtamisen ja kestävien valintojen tekemisen helpoksi”, Patrik Grantås jatkaa.

Skellefteå Kraftin ja OKQ8:n latausverkosto kattaa 800 sähköautojen latausasemaa 300 huoltoasemalla Ruotsissa ja 300 latausasemaa 100 huoltoasemalla Tanskassa. Asemat ovat ns. pikalatausasemia, joiden teho on 150 kW.

Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, erika.a.bjornesparr@caverion.com, +46 73 050 92 85

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

www.caverion.fi @CaverionSuomi

Enemmän mahdollisuuksia sähköautojen nopeaan ja helppoon lataamiseen halki Ruotsin