Tampereen Energia valitsi Caverionin toteuttamaan putkistourakan biovoimalaitoksella

Caverion Teollisuus Lehdistötiedote 22.1.2024 klo 14.00

Caverion toteuttaa putkistourakan Naistenlahti 3 -biovoimalaitoksen uuteen lämmöntalteenottolaitokseen. Urakka alkaa helmikuussa, ja se luovutetaan Tampereen Energialle lokakuussa. Urakan sopimussumma on yli 3 milj. euroa.

Toimitus käsittää lämmöntalteenottolaitoksen putkistot, laiteasennukset, putkisillan sekä muut teräsrakenneasennukset.

”Lisälämmön talteenottolaitoksen putkistourakka on vaativa kokonaisuus, jossa edellytetään korkean tason ammattimaisuutta ja huolellisuutta. Caverion vakuutti meidät vuosikymmenien kokemuksellaan vaativista teollisuusputkistourakoista ja hyvillä esimerkeillään vastaavista isoista hankkeista, joiden keskiössä ovat vaativat ja kustannustehokkaat asennus- ja hitsaustyöt,” toteaa Samuli Kivikangas, Tampereen Energia Oy:n projekti-insinööri.

”Olemme olleet monissa Tampereen Energia Oy:n hankkeissa mukana ja nyt aloitettava putkistourakka on hieno jatkumo Naistenlahti 3 -voimalaitoksen matalapaineputkistourakalle. Ammattitaitoinen joukkueemme on auttamassa asiakastamme heidän kestävän kehityksen mukaisissa tavoitteissaan ja hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä”, kertoo Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Tampereen Energia rakentaa Naistenlahti 3 -voimalaitostontin pohjoispäähän uuden lämmöntalteenottolaitoksen. Tulevassa laitosrakennuksessa voimalaitoksen savukaasuja jäähdytetään entisestään. Näin saatava lämpö otetaan talteen kaukolämpöveteen lämpöpumpputekniikalla. Voimalaitoksen hyötysuhde paranee investoinnin ansiosta merkittävästi.

Lisätietoja: Elina Engman, Divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, puh. +358 50 3514673

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli yli 2,3 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.caverion.fi @CaverionSuomi

#BuildingPerformance #NäinSyntyyEnergiaviisaus #Caverion