Tanskan korkein oikeus saa tiloihinsa optimaaliset olosuhteet 20 vuodeksi – Caverion elinkaarikumppaniksi

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 31.5.2021 klo 14.00

Caverion on solminut 20 vuoden elinkaarisopimuksen koskien Itä-Tanskan korkeimman oikeuden (Østre Landsret) uutta rakennusta Kööpenhaminassa. Sopimus allekirjoitettiin Vellivin, Lægernes Pensionin ja Pædagogernes Pensionin muodostaman sijoittajaryhmän kanssa. Projekti on yksi Tanskan suurimmista julkisen ja yksityisen sektorin kumppanuushankkeista (PPP) ja tärkeä etappi Caverionin elinkaarisopimusten sarjassa. Sopimus sisältyy Caverionin Q2/2021 -tilauskantaan.

Henning Larsen Architects AS

Projektivaiheessa Caverionin tukee suunnittelu- ja rakennusvaihetta elinkaarinäkökulmilla. Kiinteistön valmistuttua Caverion vastaa sen huollosta ja kunnossapidosta koko sopimuskauden, eli 20 vuoden ajan. Näin Caverionin vastuulla on oikeustalon kunto koko sen elinkaarella, mukaan lukien kiinteistön- ja energianhallinta sekä kiinteistön tehokkuus, käytettävyys ja turvallisuus.

”Caverion on mielestämme parhaiten suoriutuva elinkaarikumppani. Odotamme innolla jälleen uutta PPP-projektia, jota pitkä ja hyvä yhteistyömme tukee”, sanoo Bente Stamp Vellivin sijoitusyksiköstä.

Kiinteistö liitetään Caverionin etähallintapalveluun, joka auttaa varmistamaan oikeat olosuhteet ja optimaalisen energiankulutuksen rakennuksessa. Kaikkien taloteknisten järjestelmien teknisen huollon ja kunnossapidon lisäksi Caverion on vastuussa muista alihankintana toteutettavista kiinteistöpalveluista, kuten ravintolapalveluista ja siivouksesta.

”Tämä on jännittävä projekti, ei pelkästään suuren kokonsa tai pitkän sopimusajan vuoksi, vaan myös esimerkkinä älykkäistä ja kestävistä palveluistamme koko elinkaaren ajan. Caverion takaa mitattavia tuloksia. Tässä tapauksessa olemme iloisia voidessamme taata tuomioistuimelle optimaaliset olosuhteet tuleville vuosille”, kertoo Carsten Sørensen, Tanskan divisioonajohtaja.

Huomio arkkitehtuuriin

Uuteen Østre Landsret -oikeustaloon tulee oikeussaleja, hallinto- ja hallitiloja sekä ravintola. Rakennuksen arkkitehtuuri on rauhallisen viihtyisää ja henkii uskottavuutta. Kiinteistö nousee 4600 neliömetrin tontille Trælastholmeniin Kööpenhaminan Nordhavnissa. Kiinteistön kokonaispinta-ala on noin 20 000 m2.

Projektin on tilannut Bygningsstyrelsen Tanskan oikeusviraston puolesta. Rakentamisesta vastaa A. Enggaard ja Velliv, Lægernes Pension ja Pædagogernes Pension ovat projektissa kiinteistösijoittajina. Konsultoinnista vastaavat Henning Larsen Architects A / S ja Norconsult A / S.

Caverionin työ kohteessa alkaa vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä. Projektitoimitus valmistuu vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä, jota seuraa käyttö- ja ylläpitovaihe vuoteen 2042 saakka.

Lue lisää elinkaaripalveluistamme

Kuva: Henning Larsen Arkkitehdit A / S

Michael Kirkegaard,
Head of Managed Services, Caverion Tanska, puh. +45 2069 4903, michael.kirkegaard@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Tanskan korkein oikeus saa tiloihinsa optimaaliset olosuhteet 20 vuodeksi Kööpenhaminassa
Caverion vastaa uuden oikeustalon kunnosta koko sen elinkaaren ajan