Thomas Lundin nimitetty Caverion-konsernin johtoryhmään

Caverion Oyj    Pörssitiedote    18.7.2014 klo 10:00 EEST

Thomas Lundin nimitetty Caverion-konsernin johtoryhmään

Thomas Lundin, 54, on nimitetty Caverionin Ruotsin divisioonan johtoon sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi (Group Executive Vice President and CEO of Division Sweden). Hän raportoi Caverion Oyj:n toimitusjohtajalle Fredrik Strandille. Lundin aloittaa tehtävässään viimeistään 15.1.2015.

Thomas Lundin siirtyy Caverionille G4S Secure Solutions -konsernin Ruotsin yhtiöstä, jossa hän on toiminut erilaisissa johtotehtävissä vuodesta 2009, viimeksi toimitusjohtajana. Tänä aikana hän on muun muassa johtanut yhtiön liiketoiminnan tervehdyttämistä voitolliseksi. Thomas Lundinilla on yli 12 vuoden kokemus toimitusjohtajan tehtävistä eri yhtiöissä, joihin lukeutuvat muun muassa Bravida Fire & Security (Skandinavia ja Slovakia) vuosina 2008−2009 sekä Synerco AB:stä (Ruotsi ja Norja) vuosina 2002−2007.

Thomas Lundinilla on tutkinto Tukholman kauppakorkeakoulusta IFL Executive Education -koulutusohjelmasta sekä Ruotsin IHM Business Schoolista liikkeenjohtamisesta ja taloudesta. Lisäksi hänellä on tutkinnot Ruotsin poliisikorkeakoulusta (lainvalvonta, valtio-oppi ja yleinen oikeustiede) sekä Ruotsin maanpuolustuskorkeakoulusta (tietoturvallisuus).

"Minulla on ollut etuoikeus johtaa useita merkittäviä muutoshankkeita pohjoismaisissa palveluyhtiöissä kuluneiden 10 vuoden aikana. Caverion on kehittymässä aidoksi palveluyhtiöksi. Olen innoissani omasta uudesta tehtävästäni tässä mielenkiintoisessa kehitysvaiheessa”, toteaa Lundin.

"Olen erittäin tyytyväinen, että Thomas Lundin on päättänyt liittyä joukkoomme. Hänellä on ensiluokkaista johtamisosaamista sekä näyttöjä menestyvän palveluyrityksen kehittämisestä ja muutosprosesseista. Toivotamme hänet ilolla tervetulleeksi yhtiöömme", sanoo Caverion Oyj:n toimitusjohtaja Fredrik Strand.

Caverion Sverige AB:n nykyinen toimitusjohtaja Ulf Kareliusson jatkaa tehtävässään eläkkeelle siirtymiseensä saakka, minkä jälkeen hänen tehtävänsä siirtyvät Thomas Lundinille.

Lisätietoja antavat:

Merja Eskola, henkilöstöjohtaja, puh. +358 40 744 0990, merja.eskola@caverion.fi

Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 40 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.fi

Thomas Lundinin CV ja valokuva ovat saatavilla Caverionin verkkosivuilla, www.caverion.fi/sijoittajat

CAVERION OYJ

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Caverion syntyi kesäkuussa 2013 kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi konsernikseen. Vuoden 2013 liikevaihtomme oli noin 2,5 miljardia euroa. Caverionilla on 13 toimintamaassa Pohjois- ja Keski-Euroopassa yhteensä lähes 18 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.caverion.fi