CDC Software toimittaa uuden jakelujärjestelmän suurelle apteekkialan yritykselle

Report this content

CDC Software (entinen Industri-Matematik) on allekirjoittanut Apotek Hjärtat -ketjun kanssa sopimuksen tehokkaan logistiikkakäsittelyn varmistavasta CDC Supply Chain ‑jakelujärjestelmästä. Sopimuksen mukaan Apotek Hjärtat käyttää CDC Softwaren logistiikkaratkaisua kaikkien jakelukanaviensa hallinnassa. Toiminnan tavoitteena on tehostaa lääkevalmisteiden ja muiden tuotteiden saatavuutta.

Sopimus on osa Apotek Hjärtat -yhtiön strategista päätöstä kehittää oma varasto- ja jakeluratkaisu kaikkien lääkevalmisteiden ja myyntituotteiden toimituksissa ketjun noin 270 apteekkiin.

Yksi suunnitelman toimivuuden varmistava tekijä on yhteistyö CDC Softwaren kanssa. Yritys toimittaa kattavan CDC Supply Chain -järjestelmäratkaisun osto- ja jakelutoiminnan hoitamiseen. Ratkaisu sisältää edistyneen suunnittelujärjestelmän varastojen ja liikehuoneistojen täydennyksiin, kattavan prosessituen osto-, myynti- ja palautustilausten käsittelyyn sekä portaaliratkaisut asiakkaiden ja tuotetoimittajien väliseen viestintään.

Apotek Hjärtat on tilannut CDC Softwarelta myös oman Private Cloud -ratkaisun. Se toimitetaan kokonaispalveluna, jolla varmistetaan palvelujen korkea saatavuus ja toimintavarmuus.

Oma jakeluratkaisu on tärkeä edellytys tavoitteellemme varmistaa lääkevalmisteiden asiakastoimitukset vuorokauden eli niin kutsutun 24 tunnin säännön kuluessa.

– Meidän mielestämme yhteistyö Apotek Hjärtat -yhtiön kanssa on erittäin myönteinen asia, CDC Softwaren Pohjoismaiden toimitusjohtaja Niklas Rönnbäck sanoo. Kokemuksemme farmasia-alalta ja tyytyväisten asiakkaidemme palaute sekä varmatoiminen, suurten määrien käsittelyn varmistava järjestelmäratkaisumme, josta voimme myös ottaa täyden käyttövastuun, olivat sopimuksen syntymisen kannalta ratkaisevan tärkeitä asioita, Rönnbäck jatkaa.

CDC Software pitää yhteistyön alkamista Apotek Hjärtat -yhtiön kanssa erittäin tärkeänä osoituksena siitä, kuinka suurten jakelumäärien käsittelystä vastaava yritys voi rationalisoida logistiikkatoimintonsa.

Uuden järjestelmän toiminta alkaa suunnitelmien mukaan kevään/kesän 2012 aikana.

Apotek Hjärtat
Apotek Hjärtat on Ruotsin suurin itsenäinen apteekkiketju, jolla on yli 270 apteekkia ja henkilöstömäärä yli 2 300. Yritys kehittää yhdessä henkilöstönsä ja asiakkaidensa kanssa tulevaisuuden apteekkia. Toiminnan tavoitteena on taata jokaiselle asiakkaalle parempi terveys ja hyvinvointi jatkuvasti laajenevan tuotevalikoiman ja parempien palvelujen ansiosta. Yhtiön liikevaihto on noin 8 miljardia kruunua. Lisätietoja on osoitteessa www.apotekhjartat.se

Lisätietoja antaa:
Niklas Rönnbäck, toimitusjohtaja, Pohjoismaiden CDC Software, +46 8 676 50 00

CDC Software (entinen Industri-Matematik) on vuodesta 1967 lähtien toimittanut liiketoimintajärjestelmiä aloille, joilla logistiikka on toiminnan kannalta keskeisessä asemassa. Palvelujamme hyödyntävät muun muassa lääkevalmistajat ja päivittäistavarakauppa. CDC Software on nopeasti laajentuva IT-yritys, jolla on maailman eri puolilla yli 10 000 asiakasta ja henkilöstöä noin 1200, joista 120 työskentelee Pohjoismaissa. Pohjoismaissa kehitetään ja myydään ensisijaisesti kahta tuotelinjaa, jotka ovat Supply Chain Management (CDC Supply Chain) -tuoteperhe ja myynnin/asiakassuhteiden käsittelyyn tarkoitettu CRM-ohjelmisto. Lisäksi yrityksellä on erikoisyksikkö CDC Tech Group, joka toimittaa pilvipohjaisia (outsourcing/hosting) -palveluja.
Lisätietoja CDC Softwaresta on osoitteessa www.CDCsoftware.com

Avainsanat: