• Celectus Oy/

Henkilöstöpalveluyritys Celectus Oy viisinkertaisti liikevaihtonsa - Uuden toimitusjohtajan tehtävä on pitää yllä kasvuvauhtia

Report this content

Celectus Oy löysi kasvu-uran henkilöstöpalvelujen kokonaisvaltaisesta tarjonnasta. Yritys aloitti toimintansa IT-alan rekrytointipalveluista vuonna 1999. Uusi strategia tuotti 360 %:n liikevaihdon kasvun vuonna 2004. Silloin Celectus keräsi yli kuuden miljoonan euron liikevaihdon.

Yrityksen perustaja Mika Mäkeläinen selvittää: - Aloitimme vuonna 1999 rekrytointipalveluihin erikoistuneena IT-Gatewayna. Muutaman vuoden kuluttua kävi selväksi, että yksittäiset rekrytointitoimeksiannot eivät luo pidemmälle kestäviä asiakassuhteita eivätkä tuota aitoa lisäarvoa asiakkaiden liiketoimintaan. Käynnistimme kokonaisvaltaisesti henkilöstöpalveluja tarjoavan Celectus-nimisen liiketoimintayksikön. Kysyntä oli alusta lähtien voimakasta, joten käänsimme toimintamme vastaamaan tähän kysyntään. Muutimme yrityksen nimen Celectus Oy:ksi ja siirsimme IT-Gatewayn omaksi liiketoimintayksiköksi. Kuluvan vuoden alusta Celectus sai myös uuden toimitusjohtajan. Mika Mäkeläinen siirtyi itse rekrytointipalvelujen liiketoimintajohtajaksi, ja taloon tuli uudeksi toimitusjohtajaksi Jari Lehtola. Lehtola on viimeksi toiminut Päämies-ketjun Helsingin seudun aluejohtajana ja sitä ennen kymmenisen vuotta myynnin johtotehtävissä Telian eri yksiköissä. Hän on erityisesti pätevöitynyt muutos- ja kasvujohtamiseen. - Tehtäväni on kasvattaa Celectuksen toimintaa edelleen. Näkymät ovatkin hyvät: pidämme 15 miljoonan euron liikevaihtoa mahdollisena tänä vuonna, Lehtola kertoo ja jatkaa: - Henkilöstöpalvelu on kokonaisuudessaan voimakkaasti kasvava ala. Asiakasyritykset ovat yhä enemmän ulkoistamassa henkilöstöhallintoa ja -hallintaa. Palveluntarjoajan on osattava ottaa osuutensa alan kasvusta. Celectuksen asiakkaat ovat kokeneet, että palvelumme tuottaa heidän liiketoimintaansa selvästi havaittavaa lisäarvoa monillakin mittareilla tarkasteltuna. Lisätietoja Jari Lehtola, toimitusjohtaja, puh. 0400 664666, sähköposti: jari.lehtola@celectus.com Mika Mäkeläinen, liiketoimintajohtaja, puh. 040 5491 717, sähköposti: mika.makelainen@celectus.com Celectus Oy on henkilöstöpalveluyritys, joka tarjoaa valtakunnanlaajuisesti kokonaisvaltaisia henkilöstöratkaisuja: online, rekrytointitoimeksiannot ja henkilöstövuokraus, henkilöstöhallinta ja liiketoiminnan konseptointi. Omana liiketoimintayksikkönään Celectuksessa toimii rekrytointipalveluihin erikoistunut IT-Gateway. Yhtiö on perustajajäsenenä mukana kansainvälisessä rekrytointiverkostossa Aravati The Global Search Networkissa. Verkosto toimii maailmanlaajuisesti, ja sillä on toimipisteitä yli 10 maassa.