Ch5 Finland Oy on toteuttanut www.bioteknologia.info portaalin

Report this content

Ch5 Finland Oy on toteuttanut www.bioteknologia.info portaalin www.bioteknologia.info portaalipalvelu on osa Bioteknologia Info- projektia, joka on Tekesin NeoBio-ohjelman tänä vuonna käynnistämä ja jonka tarkoituksena on välittää tasapuolista tietoa bioteknologia-alasta eri kohderyhmille. Ch5 Finland Oy on vastannut projektin teknisestä toteutuksesta sekä graafisesta suunnittelusta. Toteutus perustuu Ch5 Update- tiedonhallintajärjestelmään, joka mahdollistaa Internet/Intranet/Extranet ja langattoman julkaisun. Ch5 Update- järjestelmän lisäksi toteutuksessa on käytetty Ch5 Updaten moduleita: Uutiskirje, Kysymys/vastauspalvelu sekä lomakkeenmuodostaja. Ch5 Finland on ohjelmistokehitykseen ja asiakasprojektien toteutukseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa ja Ranskassa. Sen erikoisalana on asiakkaiden informaatiovirtojen hallinta erilaisten ohjelmistoratkaisuiden avulla. - Olemme pyrkineet rakentamaan bioteknologiasta asiapitoista ja tasapuolista tietoa tuottavan palvelun. Tämä on myös Tekesin NeoBio- ohjelman yleistavoitteiden mukaista. Palvelu käyttää suomalaista asiantuntijaverkostoa, joka koostuu alan johtavista tutkijoista, viranomaisista, järjestöistä, tiedepuistoista, kansalaisedustajista, eri ammattiryhmistä, kansalaisjärjestöistä sekä teollisuuden ja rahoittajien edustajista, sanoo Tekesin teknologiapäällikkö ja NeoBio-ohjelman ohjelmapäällikkö Riikka Heikinheimo. Vasta avatulla sivustolla on alan esittelyn lisäksi mm. asiantuntijoiden kommenttipuheenvuoroja, Kysy asiantuntijalta -palvelu, linkkikokoelmia, opetusmateriaalia ja alan uutisia. Sivuilla voi myös testata oman tietotasonsa alasta. "Projekti oli mielenkiintoinen toteuttaa. Toteutuksessa hyödynnettiin valmista portaalituotettamme ja siihen liittyviä moduleita. Koko Bioteknologia Info-projektia koordinoivan viestintätoimisto Conexion kanssa yhteistyö sujui jälleen hyvin. Valmiiden tuotteiden käyttäminen toimituksen perustana mahdollistaa helpon jatkokehittämisen ja päivittämisen tekniikan osalta", sanoo toimitusjohtaja Christian Gröndahl Ch5 Finland Oy:stä. Yritystiedot Ch5 Finland Oy Ch5 Finland Oy on ohjelmistokehitykseen ja asiakasprojektien toteuttamiseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa ja Ranskassa. Ch5 Finland Oy:n erityisosaaminen liittyy asiakkaiden informaatiovirtojen hallintaan erilaisten ohjelmistoratkaisuiden avulla. Tuotteita ovat mm. Ch5 Update informaationhallintajärjestelmä, joka mahdollistaa Internet, Intranet- ja Extranet sekä mobiilijulkaisun, Ch5 Mentor oppimisympäristöjärjestelmä sekä Freia-julkaisujärjestelmä. Ch5 Finland Oy:n palveluksessa on n. 40 henkeä. Asiakkaita ovat mm. Otava, MTK, Pfizer ja S-Ryhmä. Lisätietoja: Christian Gröndahl toimitusjohtaja Ch5 Finland Oy puh. 09 68509012 Gsm 0500-507361 email: christian.grondahl@ch5finland.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00160/wkr0002.pdf