Ch5 Ostaa Nobman Informatics Oy:n ja Woima Interactive Oy:n liiketoiminnot

Report this content

Ch5 Ostaa Nobman Informatics Oy:n ja Woima Interactive Oy:n liiketoiminnot Nobman Informatics Oy ja Ch5 Finland Oy ovat sopineet Nobman Informatics Oy:n ja sen tytäryhtiön Woima Interactive Oy:n liiketoimintojen siirtymisestä osaksi Ch5 Finland Oy:tä. Nobman Interactive Oy on ohjelmistoyritys, joka keskittyy Java- ja XML- pohjaisiin teknologioihin. Yrityksen pääsovellusalueita ovat sisällönhallintajärjestelmät, intra- ja extranet-ratkaisut sekä sähköisen kaupankäynnin sovellukset. Woima Interactive Oy on digitaalista viestintää ja siihen liittyviä tietojärjestelmiä suunnitteleva yritys. Woiman asiakkaita ovat mm. Merentutkimuslaitos ja Patentti- ja rekisterihallitus, jotka molemmat käyttävät Nobmanin kehittämää Freia-sisällönhallintajärjestelmää. Nyt tapahtuvassa liiketoiminnansiirrossa Nobman Informatics Oy:n ja Woima Interactive Oy:n tuotteet, asiakkuudet ja nykyinen työkanta siirtyvät Ch5 Finland Oy:lle. Ch5 Finland Oy on ohjelmistokehitykseen ja asiakasprojektien toteutukseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa ja Ranskassa. Sen erikoisala on asiakkaiden informaatiovirtojen hallinta erilaisten ohjelmistoratkaisuiden avulla. "Asiakkaamme kokevat järjestelyn hyödyn laajentuneena palveluvalikoimana. Kasvaneita resursseja sekä monipuolista tuotepalettia hyödyntäen pystymme suunnittelemaan ja toimittamaan talon sisällä parhaat ratkaisut kaikkiin digitaalisen viestinnän tarpeisiin", toteaa Woima Interactive Oy:n toimitusjohtaja Aleksi Grym. "Toteutunut kauppa on hieno ratkaisu niin asiakkaiden, partnereiden kuin meidän itsemmekin kannalta. Järjestely mahdollistaa Freia- sisällönhallintajärjestelmän kehityksen moninkertaisilla resursseilla entiseen nähden. Yhdessä Ch5 Finland Oy:n tuotteiden ja kovan projektiosaamisen kanssa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme ja partnereillemme monipuolisemman valikoiman entistä parempia tuotteita", sanoo Nobmanin toimitusjohtaja Niilo Fredrikson. "Ch5 Finland Oy jatkaa kannattavaa kasvuaan. Nyt tehty liiketoimintakauppa vahvistaa erityisesti Ch5 Finland Oy:n asemaa ohjelmistotoimittajana eri partnereille. Tavoitteemme on jatkaa partner- verkoston kehittämistä ja tarjota partnereillemme laaja ja mielenkiintoinen valikoima ohjelmistotuotteita asiakasprojektien toteuttamiseen. Nobmanin julkaisujärjestelmätuotteet ja Semantic Web - osaaminen täydentävät nykyistä valikoimaamme hyvin", sanoo toimitusjohtaja Christian Gröndahl Ch5 Finland Oy:stä. Samassa yhteydessä Ch5 Finland Oy eriyttää sisäistä liiketoimintaansa muodostaen kaksi yksikköä: · Ohjelmistotuotteiden kehitys ja niiden jakelu partnereiden kautta · Asiakaskohtaiset ohjelmistoratkaisut ja projektitoimitukset Muutoksen tavoitteena on varmistaa, että jälleenmyyjinä toimivat partnerit sekä projektitoimitusasiakkaat saavat mahdollisimman hyvää tukea ja palvelua. Yritystiedot Ch5 Finland Oy Ch5 Finland Oy on ohjelmistokehitykseen ja asiakasprojektien toteuttamiseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa ja Ranskassa. Ch5 Finland Oy:n erityisosaaminen liittyy asiakkaiden informaatiovirtojen hallintaan erilaisten ohjelmistoratkaisuiden avulla. Tuotteita ovat mm. Ch5 Update informaationhallintajärjestelmä, joka mahdollistaa internet, intranet- ja extranet sekä mobiilijulkaisun, Ch5 Mentor oppimisympäristöjärjestelmä sekä Freia-julkaisujärjestelmä. Ch5 Finland Oy:n palveluksessa on n. 40 henkeä. Asiakkaita ovat mm. Otava, MTK, Pfizer ja S-Ryhmä. Christian Gröndahl Niilo Fredrikson toimitusjohtaja toimitusjohtaja Ch5 Finland Oy Nobman Informatics Oy puh. 09-685 090 12 Gsm 0500-507 361 Gsm 050-356 7177 email: email: christian.grondahl@ch5finland.com niilo.fredrikson@ch5finland.com Aleksi Grym toimitusjohtaja Woima Interactive Oy Gsm 050-67560 email: aleksi.grym@ch5finland.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00320/wkr0002.pdf