Suomalainen Checkmylevel avaa Indiegogo-joukkorahoituskampanjan

Tiedotusvälineille 11.11.2014

Kehon rasitustilan mittaamiseen erikoistunut suomalainen Checkmylevel on käynnistänyt joukkorahoituskampanjan kansainvälisessä Indiegogo-palvelussa. Tavoitteena on koota 80 000 dollarin lisärahoitus ja tuoda aiemmin huippu-urheilijoille suunnattu Checkmylevel-älypuhelinsovellus entistä laajemmin tavallisten aktiiviurheilijoiden käyttöön.

Suomessa kehitettyä ainutlaatuista mittausmenetelmää hyödyntävä Checkmylevel analysoi ääreishermoston tilaa, kun esimerkiksi sykevälimittarit kertovat keskushermoston tilasta. Menetelmä mittaa hermoston kykyä välittää impulsseja ja antaa siten entistä tarkempaa tietoa fyysisestä valmiustilasta.

“Monet ammattiurheilijat, kuten KHL:n Avangard Omsk -jääkiekkojoukkue, käyttävät Checkmyleveliä päivittäin. Haluamme auttaa myös tavallisia urheilijoita ja tavoitteellisesti liikuntaa harrastavia treenaamaan paremmin sekä välttämään loukkaantumisia ja kehon ylirasitusta", Checkmylevelin kumppanuuksista vastaava johtaja Ville Simola kertoo.

Indiegogo-palvelun kautta haettavan rahoituksen avulla Checkmyleveliin on tarkoitus kehittää avoin API-ohjelmointirajapinta, joka mahdollistaa rasitustiladatan hyödyntämisen muissa sovelluksissa. Ensimmäinen yhteystyökumppani on Beddit, suomalainen unen laatua mittaava sovellustarjoaja.

“Kansainvälinen Indiegogo-joukkorahoituspalvelu on kiinnostava väylä sekä rahoituksen saamiseen että näkyvyyden lisäämiseen erityisesti tärkeillä Yhdysvaltain markkinoilla. Kehityskohteena olevat yhteydet muihin palveluihin tuovat käyttäjille entistä parempia eväitä kroppansa ymmärtämiseen ja suorituskykynsä kehittämiseen, ja yhteistyö Bedditin kanssa on tästä erinomainen esimerkki”, toteaa Checkmylevelin toimitusjohtaja Juha Ruohonen.

Checkmylevel-tuotepaketti sisältää mittauslaitteen, useaan kertaan käytettävän ranneanturin ja älypuhelinsovelluksen. Noin puoli minuuttia kestävä mittaus tehdään kerran vuorokaudessa aamuisin. Tuloksena saatava tarkka ja reaaliaikainen kuva lihas-hermojärjestelmän valmiustilasta on ratkaisevan tärkeää erityisesti nopeutta, voimaa, taitoa ja tarkkuutta vaativissa lajeissa. Älypuhelinsovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Joukkorahoituskampanja on avoinna 11.11.-21.12.2014. Kampanjan kautta Checkmylevelin tilanneet saavat uudet toiminnot käyttöönsä ensimmäisinä. Päivitetty tuotepaketti toimitetaan ostajille helmikuussa 2015.

Checkmylevelin Juha Ruohonen ja Ville Simola ovat tavattavissa Pohjoismaiden suurimmassa startup-tapahtumassa Slushissa keskiviikkona 19.11.

Joukkorahoituskampanja Indiegogo-palvelussa: http://igg.me/at/checkmylevel
Checkmylevel-esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=01fUrEOTnsE&feature=youtu.be

Lisätietoa:

Ville Simola, johtaja, kumppanuudet, Checkmylevel
ville.simola@checkmylevel.com

Antti Möller, viestintätoimisto Netprofile
antti@netprofile.fi

Checkmylevel auttaa fiksuja treenaajia liikkumaan kovaa ja oikein. Tarkka mittaustieto lihas-hermojärjestelmän tilasta ohjaa valitsemaan parhaan treenin kuhunkin hetkeen: lisäämään tehoa kun aika on oikea, hidastamaan kun levon hyöty on suurempi. Suomessa kehitetty menetelmä mittaa ääreishermoston kykyä välittää impulsseja, mikä on ratkaisevan tärkeää nopeutta, voimaa, taitoa ja tarkkuutta vaativien lajien harrastajille. Tulos kertoo kehon palautumisen ja valmiuden tason nopeammin ja tarkemmin kuin perinteiset sykepohjaiset mittausmenetelmät. Lisätietoa: www.checkmylevel.com.

Avainsanat: