Suomalainen Checkmylevel vie urheilijoiden rasitustilamittarinsa maailmalle

Report this content

Uusi sovellus ja Amazon-jakelu laajentavat käyttäjäkunnan ammattilaisista harrastajiin

Tiedotusvälineille 7.10.2014

Kansainväliseen kasvuun tähtäävä suomalainen Checkmylevel vie kehon rasitustilaa mittaavan tuotteensa entistä laajemmille markkinoille. Ammattilaisurheilijoille kehitetyn tuotteen uusi versio on suunnattu aktiivisille ja tavoitteellisille liikunnan harrastajille. Tuote on nyt saatavilla kansainvälisesti verkkokauppajätti Amazonin kautta sekä Checkmylevelin omasta verkkokaupasta. Älypuhelinsovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Suomessa kehitetty ainutlaatuinen mittausmenetelmä ja täysin uudistettu älypuhelinsovellus tuottavat erittäin tarkan tiedon kehon tilasta mittaushetkellä. Tieto auttaa valitsemaan kuhunkin hetkeen parhaiten sopivan harjoittelumuodon sekä varoittaa ylirasitusvaarasta, kohonneesta stressitilasta ja orastavista sairauksista. Mittauksista muodostuva trendikäyrä kertoo, miten keho palautuu rasituksesta ja opastaa harjoittelemaan oman kehon ehdoilla.

”Erilaisten aktiivisuusmittarien ansiosta ihmiset ymmärtävät koko ajan paremmin miten heidän kehonsa toimii. Tähän asti markkinoilta on kuitenkin puuttunut myös kuluttajakäyttäjille soveltuva mittari, joka kertoo yksilöllisesti ja nopeasti miten kehoa kannattaa rasittaa, jotta harjoittelu tuottaa parhaat tulokset. Meidän tavoitteenamme on auttaa treenaamaan kovaa ja pitämään samalla riskit hallinnassa”, Checkmylevelin kumppanuuksista vastaava johtaja Ville Simola kertoo.

Markkinoilla olevista monista aktiivisuusmittareista poiketen Checkmylevel keskittyy harjoittelun tehoon eikä määrään. Tavoitteena on kertoa, koska hetki on otollinen kovaan harjoitteluun ja neuvoa hidastamaan, kun levon hyöty on suurempi. Tieto auttaa sovittamaan harjoittelutahdin lähelle ylärajaa, menemättä rajan yli. Vaaravyöhykkeessä ovat esimerkiksi aktiiviliikunnasta eri syistä taukoa pitäneet keski-ikäiset, jotka aloittavat harjoittelun uudestaan nuorempana totutulla tahdilla.

”Uusittu älypuhelinsovellus on meille erittäin tärkeä askel kohti laajempia markkinoita. Ammattilaisurheilijoille ja heidän valmentajilleen kehitetyn mittarin tuottama erittäin tarkka tieto on nyt puristettu selkeään ja helposti tulkittavaan muotoon. Samalla laajentunut jakelu tuo tuotteen ja sen hyödyt myös aktiivisten liikunnan harrastajien ulottuville”, kertoo Checkmylevelin toimitusjohtaja Juha Ruohonen.

Checkmylevel on keskittynyt analysoimaan ääreishermoston tilaa, kun esimerkiksi sykevälimittarit kertovat keskushermoston tilasta. Menetelmä mittaa hermoston kykyä välittää impulsseja, mikä on suoraan yhteydessä reaktiokykyyn. Tuloksena saatava tarkka ja reaaliaikainen kuva lihas-hermojärjestelmän valmiustilasta on ratkaisevan tärkeää erityisesti nopeutta, voimaa, taitoa ja tarkkuutta vaativissa lajeissa.

Checkmylevel-aloituspaketti sisältää mittauslaitteen, vaihdettavan ranneanturin ja älypuhelinsovelluksen. Noin puoli minuuttia kestävä mittaus tehdään kerran vuorokaudessa aamuisin. Aloituspaketin hinta Checkmylevelin omassa verkkokaupassa on 249 euroa.

Lisätietoa ja testilaitepyynnöt:

Ville Simola, johtaja, kumppanuudet, Checkmylevel
ville.simola@checkmylevel.com

Antti Möller, viestintätoimisto Netprofile
antti@netprofile.fi

Checkmylevel auttaa fiksuja treenaajia liikkumaan kovaa ja oikein. Tarkka mittaustieto lihas-hermojärjestelmän tilasta ohjaa valitsemaan parhaan treenin kuhunkin hetkeen: lisäämään tehoa kun aika on oikea, hidastamaan kun levon hyöty on suurempi. Suomessa kehitetty menetelmä mittaa ääreishermoston kykyä välittää impulsseja, mikä on ratkaisevan tärkeää nopeutta, voimaa, taitoa ja tarkkuutta vaativien lajien harrastajille. Tulos kertoo kehon palautumisen ja valmiuden tason nopeammin ja tarkemmin kuin perinteiset sykepohjaiset mittausmenetelmät. Lisätietoa: www.checkmylevel.com.

Avainsanat: