Mediakutsu

Report this content

Cinia vastaa Suomen ja Saksan välisen merikaapeliyhteyden rakentamisesta.  Uusi, keväällä 2016 valmistuva reitti tarjoaa suoran yhteyden Suomesta Keski-Eurooppaan. Yhdistettynä Cinian olemassa olevaan verkkoon Suomessa hanke mahdollistaa nopeimmat yhteydet itäisen ja läntisen Euroopan välillä – Aasiaa unohtamatta.

Sea Lion -merikaapelin lasku alkaa Santahaminassa maanantaina 12.10.2015.

Tervetuloa seuraamaan ainutlaatuista tapahtumaa:

7:25               Kokoontuminen Kiasman tilausajolaiturilla

7:30               Bussikuljetus Santahaminaan

8:00 - 9:00     Merikaapelin asennus alkaa, seurataan rannalta laivaa

(medialle varattu oma alue tapahtuman kuvaamiseen)

9:15 - 9:20     Siirtyminen Santahaminan Maanpuolustuskerholle (linja-auto)

9:20 - 9:40     Tilaisuuden avaus - CEO Ari-Jussi Knaapila, Cinia Group Oy

9:40 - 10:00   Valtiovallan tervehdys - ylijohtaja Eero Heliövaara, Valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosasto

10:00 - 10:20   Merikaapeliprojektin vaiheet - Executive VP Jukka-Pekka Joensuu, Cinia Group Oy ja SVP and Division President, Taneli Vuorinen, Cinia Cloud Oy

10:20 - 10:40   Alcatel-Lucent Submarinen tervehdys - COO Leigh Frame, Alcatel-Lucent Submarine

Lehdistön kysymykset ja aikaa yksittäisille haastatteluille (medialle varattu oma huone)

Buffet-lounas tarjolla  - ensimmäinen paluukuljetus lähtee tarvittaessa