Cisco julkisti tilikauden 2012 kolmannen vuosineljänneksen tuloksen

Liikevaihto kasvoi seitsemän prosenttia edellisvuoden vastaasta ajasta

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 28.4.2012 päättyneen kolmannen vuosineljänneksen tuloksen. Yhtiön tilikauden kolmannen vuosineljänneksen liikevaihto oli 11,6 miljardia dollaria, mikä on 7 % enemmän kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä.

Yhtiön tilikauden 2012 kolmannen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,2 miljardia dollaria, mikä on 20 % enemmän kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä ja osakekohtainen tulos oli 0,40 dollaria osakkeelta, nousua 21 % edellisvuoden vastaavaan. Edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 1,8 miljardia dollaria eli 0,33 dollaria osakkeelta.

Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden kolmannella vuosineljänneksellä 2,6 miljardia dollaria, mikä on 11 % enemmän kuin edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä ja osakekohtainen tulos oli 0,48 dollaria osakkeelta, nousua 14 % edellisvuoden vastaavaan. Edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä nettotulos (non-GAAP) oli 2,3 miljardia dollaria eli 0,42 dollaria osakkeelta.

”Teimme vahvan tuloksen kuluneella vuosineljänneksellä ennätyksellisellä liikevaihdolla sekä non-GAAP osakekohtaisella tuloksella”, toteaa Ciscon pääjohtaja John Chambers. ”Toteutamme menestyksekkäästi pitkäaikaista strategiaamme, jonka tavoitteena on kasvattaa tuottoa liikevaihtoa nopeammin. Vaikka markkinat investoivat tällä hetkellä varovaisesti IT-ratkaisuihin, onnistumme jatkuvasti suoriutumaan kilpailijoitamme paremmin”.

Chambers jatkaa: ”Älykkäiden verkkojen rooli ei ole koskaan ollut suurempi kuin tämän päivän nopeasti kasvavien pilvipalveluiden, videon ja päätelaitteiden maailmassa. Meidän arvolupauksemme asiakkaille on vahvempi kuin koskaan aiemmin. Visiomme ja strategiamme ovat keskittyneet juuri oikeisiin markkinamuutoksiin. Haluan kiittää osakkeenomistajiamme, henkilöstöämme, asiakkaitamme ja kumppaneitamme sitoutumisestaan Ciscoon.”

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=850397

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen ja jakamisen ajasta tai paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.

Avainsanat: