Cisco julkisti tilivuoden 2012 tuloksen

Tilivuoden liikevaihto kasvoi 46,1 miljardiin dollariin ja on vahva tulos

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 28.7.2012 päättyneen tilivuotensa neljännen vuosineljänneksen sekä koko tilivuoden 2012 tuloksen. Maailman johtavan tietoverkkoratkaisujen toimittajan koko tilikauden 2012 liikevaihto oli 46,1 miljardia dollaria, mikä on 7 % enemmän kuin edellisenä tilinvuonna.

Yhtiön koko tilikauden 2012 nettotulos (GAAP) oli 8,0 miljardia dollaria eli 1,49 dollaria osakkeelta. Tilikaudella 2011 vastaavat luvut (GAAP) olivat 6,5 miljardia dollaria eli 1,17 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) tilikaudella 2012 oli 10,0 miljardia dollaria eli 1,85 dollaria osakkeelta, kun se tilikaudella 2011 oli 9,0 miljardia dollaria eli 1,62 dollaria osakkeelta.

Tilikauden 2012 neljännen vuosineljänneksen liikevaihto oli 11,7 miljardia dollaria, kun se edellisen tilikauden vastaavalla vuosineljänneksellä oli 11,2 miljardia dollaria.

Yhtiön tilikauden 2012 neljännen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 1,9 miljardia dollaria eli 0,36 dollaria osakkeelta. Edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 1,2 miljardia dollaria eli 0,22 dollaria osakkeelta. Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden 2012 neljännellä vuosineljänneksellä 2,5 miljardia dollaria eli 0,47 dollaria osakkeelta, kun se edellisvuoden vastaavalla vuosineljänneksellä oli 2,2 miljardia dollaria eli 0,40 dollaria osakkeelta.

”Olemme tehneet vahvan tuloksen ja toteuttaneet kannattavan kasvun suunnitelmaamme, kuten olemme luvanneet osakkeenomistajillemme. Tämän seurauksena on koko tilikauden liikevaihtomme kasvanut 7 % ja olemme onnistuneet tekemään ennätyksellisen hyvän osakekohtaisen tuloksen,” sanoo Ciscon pääjohtaja John Chambers.

”Yhtenäisiin tuotteisiin, palveluihin ja sovellusalustoihin perustuva strategiamme älykkäiden verkkojen ja teknologia-arkkitehtuurien toimittajana on onnistunut kiihdyttämään asiakkaidemme liiketoimintaa. On päivänselvää, että markkina ja maailma ympärillämme muuttuvat nopeasti. Cisco on suurten teknologiamarkkinamuutosten keskiössä, oli kyseessä pilvipalvelut, mobiliteetti, video-, virtuaali- tai digitaaliset palvelut”, Chambers toteaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteesta: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=985839

Lisätietoja:

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061

Esa Korvenmaa, Ciscon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja - esa.korvenmaa (at) cisco.com

Merja Lehtoranta, viestintä- ja markkinointijohtaja - merja.lehtoranta (at) cisco.com

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen ja jakamisen ajasta tai paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.