Ciscon uusi TX9000-TelePresence ottaa huomioon kokousten luovat tarpeet

Report this content

Ryhmätyöskentelyvälineet vastaavat nyt entistä paremmin myös BYOD-trendin haasteisiin.

Cisco tuo markkinoille uuden ryhmätyöratkaisun TelePresence-tuotepalettiinsa. Uutuustuote on huipputason TX9000-TelePresence-ratkaisu, jossa on otettu entistä paremmin huomioon kokouskäyttäjien tarpeet. Kokonaisuuden kehittämistä varten Cisco tutki tavallisten kokousten etenemistä ja eri välineiden ja ohjelmistojen käyttöä. Uutuudessa onkin entistä paremmin otettu huomioon muun muassa kokouksiin liittyvä luova työskentely.

Cisco julkisti noin viisi vuotta sitten ensimmäisen TelePresence-kokonaisuutensa, joka tarjoaa kasvokkain kohtaamisen kaltaisia tapaamisia. Sen jälkeen tuoteperhe on laajentunut erillisistä TelePresence-huoneista jopa henkilökohtaisiin TelePresence-yksiköihin.

Ciscon mukaan TelePresence-kokoukset ovat erittäin tehokkaita ja ihmiset keskittyvät helposti kokouksissa itse asiaan ja kokouslistan päätösten tekemiseen.

“Cisco on tutkinut paljon tavallisia kokoustilanteita, ja sen perusteella TX9000:een on lisätty ominaisuuksia, jotka parantavat kokousten ideointivaiheen työskentelyä. Kokouksessa voi muun muassa näyttää erilaisia materiaaleja yhtä aikaa ja niiden päälle pystyy tekemään merkintöjä ja piirroksia. TelePresence-kokouksissa on ollut helppo tehdä päätöksiä ja nyt niissä on myös helppo luoda ja kehitellä ideoita”, Suomen Ciscon Collaboration-arkkitehtuurin tekninen johtaja Timo Jolkin kertoo.

Jabber-video tekee iPadistä kattavan työvälineen

Cisco julkisti viime vuoden loppupuolella ilmaisen Cisco Jabber Video for TelePresence -palvelun, joka tuo TelePresence-neuvottelut kaikenkokoisten yritysten ulottuville. Sen avulla käyttäjät voivat kutsua mukaan sellaisiakin ihmisiä, joilla ei ole käytössään TelePresence-laitteita. Nyt Cisco julkisti palvelun toimivan myös iPadissä ja Windows-laitteissa. Neuvotteluihin voi osallistua oman tietokoneen, kannettavan tai tablet-laitteen välityksellä.

Jabber toimii siten, että TelePresence-asiakas kirjautuu Jabber-sivustolle, josta hän voi lähettää kutsun haluamilleen henkilöille. Hyväksymällä kutsun, rekisteröitymällä palveluun ja lataamalla päätelaitteeseen sovelluksen kutsun saanut henkilö voi osallistua TelePresence-kokoukseen ilmaiseksi. Sovellus jää kutsutun ihmisen käyttöön ja hän voi hyödyntää sitä myöhemmin ja pitää videopalavereita muiden sovellusta käyttävien kanssa tai ottaa yhteyttä keneen tahansa, jolla on avoimet ja standardinmukaiset TelePresence-ratkaisut käytössä.

“Cisco haluaa vastata Bring your own device -trendin (BYOD) tarpeisiin. Ryhmätyöskentely ei rajoitu aikaan eikä paikkaan, eikä enää edes laitteisiin. Ihmiset haluavat yhä enemmän valita itse, millä välineillä töitä tekevät. Nyt mobiililaitteet ovat yhä enemmän työkaluja. Moni on tähänkin asti käyttänyt iPadia esimerkiksi työsähköposteihin vastaamiseen ja työhön liittyvänä surffilautana, mutta Jabber-videokokousten ansiosta se on yhä kattavampi työväline”, Jolkin toteaa.

Jabber on ladattavissa AppStoresta alkukesällä.

Cisco Jabber on käyttäjän henkilökohtainen kommunikaatiotyökalu, joka tuo yhteen sovellukseen pikaviestit, videopuhelut, puhepostit ja web-kokoukset Windowsille, Macille ja iPadille. Jabberia voi käyttää myös  Ciscon ilmaisesta Jabber Video for TelePresence (www.ciscojabbervideo.com) -palvelusta, jolloin käyttäjät voivat avoimesti osallistua TelePresence kokouksiin haluamallaan laitteella, mistä vain.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote:

Lisätiedot:

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061

Collaboration-arkkitehtuurin tekninen johtaja Timo Jolkin

timo.jolkin (at) cisco.com

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen ja jakamisen ajasta tai paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.

Avainsanat: