Cision nimittää AI-strategiasta vastaavan johtajan

Cision luo uuden tehtävän johtamaan yhtiön tekoälystrategiaa ja nimittää Antony Cousinsin AI-strategiasta vastaavaksi johtajaksi.

Antony Cousins liittyi Cisioniin Factmatan oston yhteydessä marraskuussa 2022. Hän on aiemmin työskennellyt PR- ja mediasuhteiden parissa erilaisissa tehtävissä hallitusorganisaatioissa Iso-Britanniassa, kuten puolustusministeriössä, sisäministeriössä ja kabinettitoimistossa.

Viimeisten kymmenen vuoden ajan Antony Cousins on toiminut johtavissa tehtävissä tekoälyn kehittämisessä. Hän on muun muassa ollut toimitusjohtajana Factmata-yrityksessä, joka on markkinointiteknologiaan perustuva tekoäly-yritys, joka on keskittynyt valeuutisten ja muun haitallisen verkkosisällön tunnistamiseen.

Äskettäin perustetussa AI-strategian johtajan tehtävässä Antony Cousins vastaa Cisionin tekoälystrategian edistämisestä. Tähän sisältyy Factmatan haitallisen verkkosisällön havaitsemis- ja seurantateknologian nopea integrointi Cisionin uusiin tuotteisiin ja alustoihin. Hän valvoo myös sellaisten generatiivisten tekstipohjaisten tekoälyratkaisujen kehittämistä, joilla on yritysten, hallitusten ja virastojen viestintäryhmien tarvitsema luotettavuus. Hän varmistaa myös, että Cision jatkaa tekoälyratkaisujen kehittämistä vastuullisella ja eettisellä tavalla ja että Cision noudattaa Yhdysvalloissa, UK:ssa, Euroopassa ja muualla kehittyviä säännöksiä.

- "Odotan innolla, että pääsen auttamaan maailmanlaajuisia PR- ja viestintäasiakkaitamme hyödyntämään tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia", sanoo Antony Cousins, Cisionin vastanimitetty AI-strategiasta vastaava johtaja. "Cision on alan ainoa yritys, jolla on sekä laaja-alainen ja syvällinen kontekstisidonnainen data että sisäinen teknologia ja asiantuntemus, joiden avulla se voi vastuullisesti tarjota luotettavia, lisäarvoa tuottavia, tekoälyyn perustuvia palveluja."

Antony Cousins vahvistaa viestintäalan näkökulmaa myös erilaisissa tekoälytyöryhmissä. Hänet nimitettiin hiljattain esimerkiksi Association for Measurement and Evaluation of Communications (AMEC) -teknologiakeskuksen puheenjohtajaksi. Hän on myös Chartered Institute of Public Relationsin (CIPR) Lontoon ryhmän jäsen. Lisäksi hän on Yhdistyneen kuningaskunnan parlamentin tekoälyryhmän (APPG AI) jäsen ja Factmata-yrityksen kautta perustajajäsen uskottavuuskoalitiossa (Credibility Coalition) ja Yhdistyneen kuningaskunnan turvallisuusteknologiaverkostoissa (UK Safety Technology Networks).

- "En voi kuvitella parempaa henkilöä johtamaan Cisionia ja koko alaa tekoälyn soveltamisessa", sanoo Jay Webster, Cisionin tuotejohtaja. Antony Cousins ymmärtää viestinnän ja teknologian alalla hankkimansa kokemuksen ansiosta tekoälyn tuomia haasteita ja mahdollisuuksia viestinnän ja mediaseurannassa.

Lisätietoja:
Ulrika Borghov,
Acting Head of Marketing, Cision Nordics,
+46 79-585 77 50,
ulrika.borghov@cision.com

Cisionista:
Cision on markkinoiden johtava globaali viestinnän, markkinoinnin ja sosiaalisen median ohjelmistotalo. Yritys auttaa viestintäammattilaisia toimimaan strategisesti nykyaikaisessa mediaympäristössä, jossa yleinen mielipide vaikuttaa suoraan yrityksen menestykseen. Cisionin palveluiden avulla organisaatiot löytävät, tavoittavat ja sitouttavat asiakkaitaan ja sidosryhmiään sekä saavuttavat liiketoiminnalliset tavoitteensa.

Avainsanat: