CITROËNIN UUSI BRÄNDI-IDENTITEETTI JA LOGO VIESTIVÄT JÄNNITTÄVÄN, ENERGISEN JA MODERNIN AJAN TULOA

• Uusi brändi-identiteetti ja logo viestivät jännittävää ja merkittävää uutta kappaletta Citroënin historiassa
  • Ylpeä uusi logo tulkitsee alkuperäistä vuoden 1919 logoa uudelleen, ja on Citroënille kautta aikojen 10. versio chevron-logosta
  • Logo debytoi syykuussa esiteltävässä konseptiautossa, ja tulee käyttöön tulevissa konsepteissa sekä tuotantomalleissa vuoden 2023 puolesta välistä alkaen.
  • Paranneltu ja päivitetty yritysidentiteetti lanseerataan asteittain digi-, jälleenmyyjä- ja yrityskanavien kautta.
  • Uusi brändislogan lupaa uskaliasta, kutsuvaa ja tunteellista aikakautta Citroënin liikkumispalveluille ja asiakassuhteille

Citroën on paljastanut uuden brändi-identiteettinsä ja logonsa. Ne viestittävät rohkeaa, innostavaa ja dynaamista uutta aikakautta 103-vuotialle automerkille, joka kiihdyttää missiotansa tehdäkseen sähköisestä liikkumisesta kaikille saavutettavaa ja laajentaa DNA:nsa kohtuuhintaisiin tuotteisiin, rohkeuteen ja asiakkaan hyvinvointiin.

Uusi ilme tulkitsee ensimmäistä vuonna 1919 käyttöönotettua logoa, jonka otti aikanaan käyttöön firman perustaja André Citroën. Hän inspiroitui ensimmäisen nuolihammaspyöriä valmistavan yrityksensä menestyksestä, ja päätti ottaa nuolihampaisen ”kahden chevronin” -logon käyttöönsä. Tämä tuttu viittaus on käytössä Citroënin logossa vielä tänäkin päivänä.

Elegantti uusi tunnus viestittää brändin transitiota ja evoluutiota, ja esitellään uudessa konseptiautossa. Erilaiset versiot logosta tulevat käyttöön Citroënin tuotanto- ja konseptimalleissa vuoden 2023 puolestavälistä alkaen. Pystyn ovaalin muotoinen logo tuo mukanaan uuden muotokielen, josta tulee heti tunnistettavissa oleva elementti kaikissa Citroën-malleissa.

Uutta logoa tukee tuore brändi-identiteetti ja -slogan: ”Nothing Moves Us Like Citroën”.

Citroënin toimitusjohtaja Vincent Cobée: ”Kun aloitamme yrityksemme ehkä kaikista jännittävimmän kappaleen hienon 103-vuotisen historiamme aikana, on myös erinomainen aika omaksua moderni ja nykyaikainen ilme. Identiteettimme on elegantti symboli edistykselle, jossa tuomme asiakkaamme kohti uskaltavia, eteenpäin katsovia autoja, jotka haastavat alan perinteiset säännöt. Katsomme, että koko asiakaskokemuksestamme – etenkin sähköistymisessä – tulee edullisempaa, mukavampaa ja nautittavampaa kuin aiemmin. Perinteemme asiakkaittemme inspiroinnissa rohkeilla ja vallankumouksellisilla ajoneuvoilla antaa meille energiaa muuntautua erilaiseen ja kattavampaan lähestymiseen tulevaisuuden liikkumisessa. Uskomme vakaasti, siihen että asiakkaamme menneisyydessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa samaistuvat lauseeseen: Nothing moves us like Citroën.”

Citroënin muotoilutiimin kehittämä brändi-identiteetti on saanut tukea Stellantiksen muotoilustudiolta. Kyseessä on Stellantiksen globaali brändisuunnittelutoimisto, joka on suunnattu niin sisäisille kuin ulkoisille asiakkaille.